آرشیو
فیلتر تاریخ
از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
1 صفحه

تشدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران

اتحادیه اروپا امروز (سه‌شنبه) به بهانه عملیات وعده صادق، ادعای حمایت ایران از روسیه در جنگ با اوکراین و پشتیبانی از گروه‌های شبه‌نظامی در غرب آسیا، تحریم‌ها علیه تهران را تشدید کرد.

تایمز: حماس شکست‌ناپذیر است

ارتش اشغالگر همچنان به تجاوزات خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهد که علاوه بر تخریب گسترده منازل و زیرساخت‌ها، بیش از ۳۵ هزار شهید و بیش از ۷۹ هزار زخمی بر جای گذاشته است.

مرگ ۱۴ نفر بر اثر سقوط بیلبورد

مقامات محلی هند اعلام کردند که در پی سقوط یک بیلبورد بزرگ در جریان رعد و برق در شهر بمبئی، پایتخت تجاری هند، دست کم ۱۴ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

هدف بلینکن از سفر به کی‌یف

یکی از مقام‌های آمریکایی مطلع از سفر «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده گفت، وزیر خارجه امیدوار است که سیگنالی قوی از تضمین به اوکراینی‌ها که در شرایط بسیار دشوار به سر می‌برند، با این سفر ارسال کند.

یمن: آماده نبرد هستیم

«تشدید عملیات یمن تنها شعاری برای به دست آوردن محبوبیت نیست بلکه موضعگیری عملی آن است و مردم یمن برای فدا کردن جان‌های خود کاملا آماده هستند و اگر راه باز شود، میلیون‌ها تن از آن‌ها برای دفاع از غزه در مقابل دشمن صهیونیستی خواهند رفت. در صورت مداخله زمینی آمریکا و یا در صورتی که راهی برای دسترسی یمنی‌ها به فلسطین باز شود، یمنی‌ها برای نبرد آماده هستند.»

عقاب های لوفت وافه؛ ۵ هواپیمای نظامی برتر آلمان نازی در طول جنگ جهانی دوم

خلبانان Fw ۱۹۰ در طول جنگ جهانی دوم شکار‌های متعددی را به ثبت رساندند. جنگنده‌های Fw ۱۹۰ قدرت بیشتری نسبت به Bf ۱۰۹ و چابکی بیشتری در ارتفاعات پایین داشتند. این هواپیما از یک موتور پیستونی شعاعی ۱۴ سیلندر ۸۰۱ D-۲ بی‌ام‌و ۸۰۱ D-۲ هوا خنک استفاده می‌کرد که ۱،۶۷۷ اسب بخار قدرت (۱،۲۵۰ کیلووات) تولید می‌کرد.

چه کشور‌هایی ناو هواپیمابر دارند؟

در حالی که ایالات متحده آمریکا به تنهایی با دارا بودن ۱۱ ناو هواپیمابر در مجموع ۴۰ درصد از ناو‌های هواپیمابر جهان را در اختیار دارد، پس از آمریکا کشور چین با ۳ ناو هواپیمابر و کشور‌های هند، ایتالیا، ژاپن و انگلیس هر کدام با ۲ ناو هواپیمابر در رده بعدی قرار دارند. روسیه که دومین قدرت نظامی بزرگ دنیاست تنها ۱ ناو هواپیمابر دارد و در کنار روسیه کشور‌های فرانسه، اسپانیا، تایلند و ترکیه نیز هر کدام دارای یک ناو هواپیمابر می‌باشند.

استعفای پرحاشیه یک افسر اطلاعاتی؛ ترسیدم!

«هریسون مان» در پیامی که قبلاً با همکارانش به اشتراک گذاشته بود و روز دوشنبه در حساب کاربری خود منتشر کرد توضیح داد که ترس، او را برای چند ماه از افشای دلایل استعفایش باز داشت.

روسیه در حال گذار اقتصادی است

معاون اول نخست‌وزیر روسیه، گفت: ما باید شرایطی را ایجاد کنیم که انگیزه رشد اقتصادی، خارجی و ناشی از تقاضا و تزریق پولی نباشد؛ بلکه از خود بخش تولید داخلی سرچشمه بگیرد.

وزیر جنگ اقتصاددان

رئیس جمهوری روسیه، سرگئی کی. شویگو را در داخل حلقه خود نگه داشت و او را به‌عنوان رئیس شورای امنیت ملی در کنار خود خواهد داشت.

وحشت پهپاد‌های اسرائیلی از پدافند خودی

با وجود اینکه ارتش اسرائیل مشغول نبرد با گروهی با ابتدایی‌ترین تسلیحات و بدون داشتن توان پهپادی قابل توجه است، سرنگونی حدود نیمی از پهپاد‌های خودی نشان می‌دهد آن‌ها تا چه میزان در برابر رقیبی که اقدام به شلیک پرتعداد پهپاد‌های انتحاری یا استفاده گسترده از مدل‌های شناسایی کند آسیب‌پذیر هستند.

کشور‌های حاشیه خلیج فارس «شنگن» را شبیه‌سازی کردند

شاید یکی از بزرگترین نگرانی‌های اقتصادی کشور‌های حاشیه خلیج فارس پس از آغاز جنگ غزه، محدود شدن بسیاری از طرح‌هایی بود که برای آن از مدت‌ها پیش برنامه ریزی کرده بودند، اما اکنون و با گذشت ماه‌ها از آغاز این جنگ به نظر می‌رسد کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس، تمایل زیادی دارند که به طرح‌های اقتصادی خود برگردند.