آرشیو
فیلتر تاریخ
از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
1 صفحه

پربارشی روز‌های اخیر؛ کار ال نینو بود؟

به اعتقاد محقق پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی، کاهش سرعت سامانه «غرب‌وزان عرض‌های میانی» به‌دلیل گرمایش زمین موجب شده تا این سامانه به عرض‌های پایین‌تر نفوذ کند و نه فقط از روی دریای مدیترانه که از روی دریای سرخ نیز عبور کند و رطوبت این دو دریا از طریق عربستان به جنوب ایران برسد.

اولین مسجد تهران اینجاست

قدمت مسجد «بقیه الله» در روایت‌های محلی به حدود هزار سال می‌رسد. برخی پژوهشگران، این مسجد را نخستین مسجد تهران می‌دانند؛ این موضوع برگی از تاریخ و قدمت محله دولاب را به رخ می‌کشد.

صدور یک هفته‌ای کارت سوخت از ابتدای خرداد

جعفر سالاری نسب گفت: از سال ۱۴۰۲، ۴ میلیون قطعه کارت سوخت تحویل مردم شده است و اکنون نیز سامانه‌ای را راه اندازی کرده‌ایم که بتوانیم فرایند صدور کارت سوخت را برای خودرو‌های نوشماره سریع‌تر کنیم و در برنامه داریم که این اقدام برای سایر خودرو‌ها هم انجام شود.

فتحعلیشاه شاه: الیزابت شیردل اگر زنده بود، سر پاپ را از بدنش جدا می‌کرد

سپس برای شاه گفتم که قبل از اولین خروجم از انگلستان برای رفتن به هند افتخار حضور در یکی از شکار‌های گوزن نر اخته را همراه پادشاه داشته‌ام که حدود چهار ساعت و نیم بدون وقفه ادامه داشت. شاه گفت: خدای من باید شکار خوبی بوده باشد؛ اما پادشاه شما تمام این مدت را که سوار بر اسب نبوده بوده؟ من به شاه اطمینان دادم که اعلاحضرت بیش از همه کسانی که در شکار حاضر بودند کار و تلاش می‌کرد.

جزییات کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی به بهانه فروش خودرو

دادستان عمومی و انقلاب جویبار با اشاره به دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای در شهرستان جویبار گفت: این متهمِ متواری، اهل یکی از استان‌های غربی کشور، به دلیل بدهی ۱۹۰ میلیارد تومانی و دارا بودن برگ جلب قضایی، در شهرستان جویبار مخفی شده بود.

افزایش موارد ابتلا به سرخک در این منطقه

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: «با توجه به پوشش واکسیناسیون MMR بالای ۹۷درصد، به‌دلیل تردد‌های قانونی و غیرقانونی اتباع بیگانه از افغانستان و افزایش مسافرت‌های داخل و خارج استانی مردم، شاهد افزایش موارد مشکوک ابتلا به سرخک در سال‌جاری در منطقه سیستان هستیم.»

افت کیفیت اینترنت در چند ماه اخیر؛ علت چیست؟

حسین اسلامی، فعال حوزه اینترنت و اقتصاد دیجیتال گفت: ما امیدواریم اختلال‌ها در اینترنت ثابت و همراه برطرف شود و اگر تنظیماتی داخل مجموعه‌های نظارتی وجود دارد هم به حداقل برسد. ما قبل از این فیلترینگ داشتیم، اما تا این حد دچار اختلال نبودیم.

درمان رایگان کودکان؛ سرمایه‌گذاری نو برای «سلامت»

حذف «پول» از درمان کودکان زیر هفت سال، جدیدترین اقدام وزارت بهداشت در جهت دسترسی به خدمات پزشکی و به‌نوعی سرمایه‌گذاری برای سلامت جامعه است؛ خبر خوبی که با وجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی، توسط دولت اعلام و اجرایی شد و اکنون مراکز درمانی موظف به اجرای آن هستند.

۷ درصد آمار سقط جنین مربوط به روابط نامشروع است

نماینده و منتخب مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دروغ‌هایی که در این زمینه رواج یافته این است که سقط جنین‌ها بدنبال بارداری پیش بینی نشده در روابط نامشروع اتفاق می‌افتد در حالی که مطالعات نشان می‌دهد ۹۳ درصد سقط‌ها در شاکله خانواده و با تصمیم همسران اتفاق می‌افتد و تنها هفت درصد مربوط به روابط نامشروع است.

واکنش نرجس سلیمانی به ساخت موزه شهید سلیمانی: خطا نکنید

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران در واکنش به ساخت بنای یادمان سردار سلیمانی در پارک جنگلی چیتگر گفت: «هر نوع فعالیت ساختمانی را در زمینی که مالکیت آن محل مناقشه باشد و سازنده و بهره‌بردار پروژه و همچنین محل هزینه ساخت پروژه کاملاً روشن نباشد، از اساس به‌صلاح نمی‌دانم.»

بازداشت موبایل‌قاپ‌های موتورسوار در بازار تهران

سردار علی، ولی پور گودرزی در تشرییح جزئیات این خبر گفت: به دنبال وقوع موبایل قاپی‌های سریالی از شهروندان در سطح معابر جنوب تهران به‌خصوص در محدوده بازار تهران و خیابان خیام رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت و در جریان آن مشخص شد که تمامی این سرقت‌ها از سوی دو مرد جوان و به وسیله یک دستگاه موتورسیکلت باکسر مشکی رنگ انجام شده است.

زمان صدور پروانه ساخت چه قدر است؟

شهردار تهران با تأکید بر اینکه با اقدامات صورت‌گرفته، زمان صدور پروانه ساختمانی از متوسط ۳۵۰ روز به ۶۰ تا ۱۵۰ روز کاهش یافته است، گفت: «اما به این میزان راضی نیستیم و در تلاشیم تا این دوره زمانی باز هم کاهش یابد.»