آرشیو
فیلتر تاریخ
از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
1 صفحه

هوش مصنوعی تقلب را یاد گرفت

تحقیقی جدید حاکی از آن است که سیستم‌های هوش مصنوعی برخلاف تصورات می‌توانند فریبکارانه عمل کنند و انسان‌ها را گول بزنند. به نقل از گیزموچاینا، به نظر می‌رسد محققان MIT سعی دارند درباره هوش مصنوعی فریبکار هشدار دهند. تحقیقی جدید نشان می‌دهد سیستم‌های هوش مصنوعی که طوری طراحی شده‌اند تا صادق باشند، اکنون فریب دادن انسان‌ها را آموخته‌اند.

آخرین وضعیت ماهواره «پارس۱»

رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه در برخی زیرسیستم‌های ماهواره پارس-۱ عملکرد بسیار فوق‌العاده و بدون نقص بود و در برخی نیاز به اصلاح طراحی در سخت‌افزار داریم که در نمونه‌های بعدی این ماهواره در حال پیاده‌سازی شدن است، گفت: «نمونه بعدی اصلاح‌شده از این ماهواره نیز در حال ساخت است که پیش‌بینی می‌شود امسال به اتمام برسد.»

هوش مصنوعی با گوگل وارد رقابت شد

بازار موتورهای جست‌وجوی اینترنتی در آستانه یک تغییر جدی قرار دارد. هفته گذشته خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد که اوپن ای‌آی، شرکت مادر چت جی‌پی‌تی، در حال برنامه‌ریزی برای معرفی یک محصول جست‌وجوی مبتنی بر هوش مصنوعی در اوایل هفته جاری است تا به این ترتیب در رقابت مستقیم با گوگل و حتی شریک تجاری خود، یعنی مایکروسافت، قرار بگیرد.

(تصاویر) بوئینگ ۲۷۰۷، گران‌ترین هواپیمای جهان که ساخته شد و پرواز نکرد

بوئینگ دست‌به‌کار شد و در اواخر دهه ۱۹۶۰ و اوایل دهه ۱۹۷۰، بوئینگ ۲۷۰۷ را معرفی کرد؛ هواپیمای ترابری مافوق صوتی که قرار بود به آمریکا در پیروزی در مسابقه دیوار صوتی با سرعت ۳٫۰ ماخ (۳ برابر سرعت صوت) کمک کند. البته با حذف بودجه دولتی، قیمت بالای سوخت و تمایل شرکت‌های هواپیمایی به هواپیما‌های کم‌مصرف‌تر، این پروژه شکست خورد.

حالت صوتی جدید GPT-۴o؛ بهترین رابط هوش مصنوعی!

سم آلتمن ابتدا اعلام کرد که بخش مهمی از مأموریت OpenAI این است که ابزار‌های هوش مصنوعی قدرتمند را به‌صورت رایگان در دسترس مردم قرار دهد. او گفت مایه افتخارش است که آن‌ها بهترین مدل موجود در جهان را به‌طور رایگان، بدون تبلیغات یا چیز‌هایی از این دست، در ChatGPT ارائه می‌کنند.

(تصاویر) تسلیحات نیروی هوایی سلطنتی اردن

نیروی هوایی سلطنتی اردن با نام اصلی سلاح الجو الملکی الاردنی رسماً در ۲۵ سپتامبر ۱۹۵۵ تأسیس شد. مأموریت آن طبق وب سایت رسمی این ارگان نظامی چنین است: «حفاظت و دفاع از حاکمیت و تمامیت پادشاهی هاشمی اردن». اردن یکی از اصلی‌ترین متحدان منطقه‌ای ایالات متحده است و این اتحاد در زمینه همکاری‌های نظامی نیز نمود پیدا کرده است.

شیشه‌های آینده از بامبو ساخته می‌شوند!

پژوهشگران «دانشگاه جنگل‌داری و فناوری مرکزی جنوب» (CSUFT) یک ماده شفاف را ابداع کرده‌اند که از بامبو به دست آمده است. این ماده نوآورانه دارای یک مانع سه‌لایه مقاوم در برابر شعله است که به طور موثر انتشار گرما را کاهش می‌دهد، انتشار شعله را کند می‌کند و به مهار انتشار مواد فرار قابل احتراق و دود سمی می‌پردازد.

عرضه دوباره نیسان سیلفی؟!

علیرغم مشکلات عرضه، تحویل و شماره‌گذاری که دامن‌گیر برخی از خودرو‌های وارداتی شده است، شرکت آمیتیس خودرو یکی از اولین واردکنندگان نیسان است که نه‌تن‌ها محصولات این برند را به تعداد انبوه وارد کشور کرده و در انبار خود موجود دارد، بلکه یکی از معدود واردکنندگان نیسان است که موفق به اخذ پلاک برای این خودرو‌ها شده است.

ایران و ۱۰ بمب هسته‌ای

بررسی‌ها نشان می‌دهد ایران در صورت «تصمیم» قادر خواهد بود در مدت کوتاهی ۱۰ بمب هسته‌ای تولید کند.

فضا؛ یک عاشقانه سخت

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف، حوزه فضا را یک حوزه عاشقانه سخت توصیف کرد و یادآور شد: اتفاقی که در حوزه فضایی رخ داده همانند اکتشاف سرزمینی در قرون گذشته است.

هوش مصنوعی یاد گرفته چطور انسان‌ها را فریب دهد!

محققان در مورد پتانسیل سیستم‌های هوش مصنوعی برای درگیر شدن در رفتار‌های فریبنده هشدار می‌دهند و می‌گویند هوش مصنوعی می‌تواند پیامد‌های اجتماعی جدی داشته باشد. آن‌ها بر نیاز به اقدامات نظارتی قوی برای مدیریت موثر این خطرات تاکید می‌کنند.

شفق قطبی بر فراز لهستان

فوران خورشیدی عظیمی که طی روز‌های اخیر، زمین را فرا گرفته است، پدیده‌های نجومی زیبایی را تا عرض‌های جغرافیایی بالای ۳۰ درجه (شمالی و جنوبی) به راه انداخته است و مردم با مشاهده شفق قطبی در آسمان، هیجان‌زده شده‌اند.

شکل صورت ما احتمالا ناشی از فشار رحم مادر است!

اکنون یک تیم بین‌المللی از محققان نگاهی به رشد جنین‌های موش و قورباغه و همچنین جنین‌های انسان (خوشه‌هایی از سلول‌های جنینی توسعه‌یافته در آزمایشگاه) انداختند تا بهتر بفهمند که چگونه برخی از سلول‌ها به دیگران نحوه رشد و تمایز را می‌گویند.