رالز اصل سومی از عدالت یا پایداری بین نسلی را نیز مطرح کرد که او آن را "اصل عادلانه جویی" نامید. این اصل میگوید که ما وظیفه مهمی داریم تا ثروت مادی و اکوسیستمهای حیاتی را که جامعه برای نسلهای آینده به آن وابسته است حفظ کنیم. هر کاری که برای افزایش رفاه و بالا بردن استانداردهای زندگی افراد کم برخوردار انجام میدهیم باید در محدوده یک سیاره محدود عمل کند. این جنبه از نظریه او اغلب نادیده گرفته شده، اما بدیهی است که اکنون مهمتر از همیشه میباشد.
در بین واریزیهای موسسه مصاف رائفیپور، نام یک دختر خارجی به نام الونا واشچنکو به چشم میخورد به او در پنج شیفت متوالی پول داده بودند تا خودش را جلوی دوربین یک زن به نام طاهره واشچنکو معرفی کند. حتی با الونا مصاحبه گرفتند. با تیتر مصاحبه با بانوی اوکراینی که مسلمان شد. طبق سندی دیگری، ادعا شده مبلغ ۱۴۵ میلیون تومان به حساب خانمی به نام روجا صفرپور واریز شده است. او همان زنی است که در انتخابات ۱۱ اسفند بدون حجاب سر صندوق رای حاضر شد و رای داد و سپس به دیدار رائفی پور رفت. از او در رسانهها به عنوان خورشید خانم یاد شده است.
فریدریش نیچه در طول زندگی خود از سوسیالیسم با تحقیر یاد میکرد. به گفته او طرفداران سوسیالیسم و سایر مدافعان برابری طبی یک هدف داشتند: هم سطح کردن اختلافات و سرکوب نبوغ فردی. یکی از دغدغههای اصلی اندیشه سیاسی نیچه از این آثار اولیه تا کار پختهتر او در اثر "چنین گفت زرتشت" (۱۸۸۳ میلادی) "بحران نبوغ فردی" است. نیچه در اظهار مخالفت با جنبشهایی که به نظر او طرفدار یکسان سازی و برابری طلبی بودن وسواس داشت. او میترسید که یکسان سازی و برابری طلبی امکان نبوغ فردی در فرهنگ را از بین ببرد.
جنگهای جاری در اوایل قرن بیستم بحران اقتصادی را تشدید کرد و به افزایش فقر و گرسنگی منجر شد. با اعزام مردان به ارتش زنانی که عمدتا توسط شوهران و پدران شان حمایت میشدند در وضعیت بدی قرار گرفتند. آن شرایط هنجارهای خانوادگی را بیش از حد تحت فشار قرار داد و مبارزه برای امرار معاش، زنان عثمانی را مجبور کرد به خیابانها کشانده شوند. در نتیجه، گسترش روسپیگری در ترکیه یکی از پیامدهای اولیه جنگ جهانی اول بود. اندکی پس از جنگ روسپیگری به یک رسم تبدیل شد.
میرسلیم در صحبتهای خود اشاره به طرحی دارد که گرچه با نام رسمی طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی در مجلس یازدهم مطرح شد، اما در بین عموم مردم به طرح صیانت مشهور است. کلیات این طرح با ۱۸ رای موافق و ۱ رای مخالف در تاریخ ۳ اسفند ۱۴۰۰ در کمیسیون مشترک مجلس شورای اسلامی تصویب شد و یک روز بعد، هیئت رئیسه مجلس تصمیم کمیسیون مشترک در تصویب این طرح را به دلیل ایرادات شکلی در چگونگی بررسی طرح لغو کرد. با همه این ها اکنون بار دیگر طرح صیانت در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است، طرحی که مشخص نیست تکلیف ان در مجلس فعلی مشخص می شود یا به مجلس آتی موکول خواهد شد
روابط جنسیتی در طول جنگ در خلافت عثمانی تغییر کرد، زیرا زنان بیش تری به کارخانهها و سایر محلهای کار میرفتند در حالی که مردان عازم جبهههای حنگ شده بودند. اگرچه زنان آزادی اقتصادی خاصی به دست آوردند، اما دریافتند که رفتارشان تحت نظارت دقیق از سوی دولت قرار دارد. گروه دیگری که هدف مقامهای دولتی قرار گرفتند روسپیان بودند. روسپیگری به طور سنتی در قلمرو خلافت عثمانی قانونی بود، اما نگرانی در مورد گسترش بیماریهای مقاربتی و تأثیر آن بر سربازان در دوره جنگ به بحث غالب تبدیل شد.
کتاب تازه چاپشده «فرید زکریا» ستوننویس و مفسر تلویزیونی درمورد انقلاب در طول اعصار ممکن است با محتوایی آشنا به نظر برسد، اما هنوز هم دقیق و سربزنگاه است.
به دلایل متعددی از جمله قریب الوقوع بودن حضور شرکتهای خارجی در پروژه استخراج این میدان گازی، بسیار مهم است که مقامات ایرانی هر چه سریعتر، ضمن درک اهمیت این موضوع اقدامات دیپلماتیک را آغاز کرده و وارد گفتگو با طرفین شود. حتی میتوان برای کاهش تنشهای احتمالی از حضور یک ناظر خارجی در گفتگوها استفاده کرد که داوری بی طرفانه را انجام دهد. در غیر این صورت احتمال افزایش تنش بین کشورهای مذکور بسیاربالا است.
اریکان حتی ایده پیوستن ترکیه به بازار مشترک که ایدهای داغ در دهه ۱۹۷۰ میلادی بود را یک "بازی صهیونیستی" با هدف نهایی تسلط صهیونیسم بر ترکیه قلمداد کرده بود. حزب نجات ملی تحت رهبری او نیز در سال ۱۷۲ میلادی هرج و مرج سیاسی در ترکیه را کار "صهیونیسم بین الملل" دانست و اعلام کرد که "صهیونیسم خواستار ایجاد دو قطبی راست و چپ در ترکیه" بوده و میخواهد "مردم ترکیه وادار به جنگ با یکدیگر شوند" تا "صهیونیسم بر ترکیه مسلط شود". اربکان در آگوست ۱۹۸۰ میلادی پس از آن که اسرائیل بیت المقدس را پایتخت خود اعلام کرد در سرمقالههایی با عناوین "بیت المقدس و صهیونیسم" و "آنارشی و صهیونیسم" نوشته بود:" کسانی که صهیونیسم را میشناسند آن را با اختاپوس مقایسه میکنند".
انقلاب فرانسه محیطی مساعد برای ظهور سکولاریسم و بدبینی نسبت به دین ایجاد کرد. تمام این عوامل در کنار یکدیگر باعث جایگزینی اقتدار مذهبی سنتی با نظام اعتقادی مبتنی بر خردگرایی شد. در واقع، این دستگاه روحانیت بود که خود باعث اضمحلال دین در فرانسه شد. جمع اوری انبوهی از زمین، قدرت و پول توسط آن طبقه بسترهای نارضایتی و ضدیت انقلابیون با هر آن چه به مذهب مرتبط بود را فراهم ساخت.
گزارشهای اخیر مرکز پژوهشها در حوزههای فقر و وضعیت اقتصاد کشور نشان میدهد، وضعیت تا حدی غیرقابل دفاع شده که حتی مرکز پژوهشها برای حفظ استقلال پژوهشی خود و مبتنی بر واقع بینی اطلاعات پژوهشی خود را منتشر کرده است. مرکز پژوهشها در همه حوزهها و بخشهای متعددی که مجلس در آن حوزهها قانون تصویب میکند، به شکل تخصصی و با کمک افراد متخصص، پژوهش انجام میدهد. کار کمیسیونهای مجلس اصلا پژوهش نیستند، بنابراین مطرح کردن این فرضیه که چرا خود مجلس بدون کمک مرکز پژوهشها کار نمیکند از اساس غلط است.
پاسخهای شناختی در رشتههای فنی - مهندسی بستهتر و واضحتر هستند در حالی که در مورد سایر علوم پاسخها بی پایانتر بوده و از قطعیت کم تری برخوردارند. مهندسی حوزه است که افراد تحصیلکرده در آن تمایلی به به ابهام ندارند. هرتوگ معتقد است که مجموعه ذهنی یک مهندس ممکن است ترکیبی از محافظه کاری عاطفی و عادات فکری باشد که پاسخهای روشن را به سوالات مبهم ترجیح میدهد: ترکیبی از ذهن تیزبین با پذیرش وفادارانه اقتدار.
در رابطه با ریاست آقای قالیباف در مجلس، باید به این نکته دقت کنیم که با توجه به این که ۴۵ نفر در نوبت ورود به مجلس قرار دارند، ممکن است آرایش سیاسی مجلس تا حدودی تغییر کند. به هر حال این حقیقت انکار ناشدنی است که آقای قالیباف برای رئیس شدن نیاز به یک رای قابل توجه از سوی طیف تندروی مجلس دارد. با این وجود شاید اینگونه بتوان تعبیر کرد که اقدامات اخیر آقای قالیباف در خصوص طرح صیانت، نوعی پالس مثبت برای قانع کردن طیف تندرو است که؛ اگر من رئیس بشوم، مواردی را که شما اصرار دارید در مجلس مورد توجه قرار گیرد را در اولویت قرار داده و پیگیری میکنم.
موسولینی و کلیسای کاتولیک دشمن مشترکی داشتند: لیبرالهایی که نه تنها اقتدار موقت کلیسا بلکه موجودیت آن را تهدید میکردند. پاپ پیوس یازدهم موسولینی را یک "فرستاده و فاشیسم را وسیلهای برای "بازآفرینی اخلاقی" قلمداد میکرد. درست مانند بسیاری از مستبدان قبل و بعد از او موسولینی متوجه شد که دین ابزار قدرتمندی برای تقویت حمایت و کنترل تودهها است. در واقع، این آن چیزی بود که او از ماکیاولی آموخت.
پست اشاره میکند علیرغم آن که صدام حسین روان پریش نبود، اما گرایش پارانوئیدی قویای داشت. او برای تلافی کردن آماده بود و بدون دلیل خود را در محاصره دشمنان میدید. با این وجود، او نقش خود را در ایجاد آن دشمنان نادیده میگرفت و نظریههای توطئه را برای توجیه خود مطرح میکرد.
امپراتوری سلوکی که از فتوحات اسکندر مقدونی به وجود آمد نقش مهمی در شکل دادن به خاورمیانه از نظر فرهنگی و سیاسی ایفا کرد. هم چنین، آن امپراتوری شکاف دانش بین اروپا و هند را پر کرد.
عبارت کانت با عنوان "جرات اندیشیدن داشته باش"! یا به لاتین Sapere aude معروف شد و به همین خاطر از کانت به عنوان پیشگام روشنگری یاد کرده اند.
در مورد فرهنگ سیاسی آلمان و هم در مورد عراق یک نوستالژی از دست رفته وجود دارد. در فاصله بین استقرار سلطنت پارلمانی در سال ۱۹۳۲ میلادی و به دست گرفتن قدرت توسط حزب بعث در سال ۱۹۶۸ میلادی امکان لیبرالیزه شدن یا آزادی سازی عراق وجود داشت، اما حزب بعث آن را سرکوب کرد و با تحقیر به دوران پیش از خود نگاه میکرد. به موازات آن نیز نازیها کودتای ۱۹۴۱ را جشن میگرفتند و به فضای "بیش از حد لیبرال" و "بیش از حد آزاد" دوران پیش از خود یعنی دوره وایمار با دیده تحقیر و انتقاد مینگریستند.
ایران هیچ گونه علاقهای به آغاز جنگ با اسرائیل نداشت چه رسد به یک درگیری جهانی که سایر کشورها را نیز وارد آن مناقشه سازد.
تحریمهای موشکی تاثیر خاصی بر ایران نخواهند گذاشت، مگر این که به ادعایی استناد شود که میگوید ایران در تولید تجهیزات نظامی خود از ابزار و ادواتی استفاده میکند که از دیگر کشورها وارد میکند. البته که ما از صحت و سقم این ادعا خبر نداریم، ولی حتی اگر بگوییم که این ادعا هم حقیقت دارد، باز هم تحریمها تاثیری در بازار آزاد ندارد. ایران سالهای سال و در شرایط تحریم، قطعاتی را که میخواسته تامین کرده است؛ بنابراین در آینده نیز به ادامه روش پیشین خود خواهد پرداخت.