آرشیو
فیلتر تاریخ
از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
1 صفحه

با «ساخت ایران» مشکل دارند!

«با اینکه کالای لوازم خانگی ایرانی دارای کیفیت قابل قبولی است، اما در خصوص صادرات آن ما چند مشکل اساسی داریم. یکی اینکه به دلیل تحریم‌ها بسیاری از کشور‌ها از ترس عواقب آن حاضر نیستند با ایران تجارت کنند و بنابراین فروش کالای لوازم خانگی ما بسیار مشکل است. به همین دلیل متاسفانه بسیاری از کشور‌های هدف صادراتی از ما درخواست می‌کنند که عبارت «ساخت ایران» را از کالا‌های خود حذف کنیم!»

سرگیجه با آمار تورم

طبق اعلام بانک مرکزی، تورم نقطه به نقطه شاخص بهای کالا‌ها و خدمات مصرفی در فروردین سال۱۴۰۳ نسبت به فرودین سال۱۴۰۲ به میزان ۲۷.۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

سکوت هشت‌ماهه سیاستگذار ارزی خودرو

در ۱۲ماه سال گذشته ۶۷درصد از کل واردات کشور به کالا‌های صنعتی اختصاص داشته که خودرو و نیرو محرکه نیز در صدر کالا‌های صنعتی وارد شده به کشور هستند؛ به طوری که از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا انتهای اسفندماه ۱۰ میلیارد دلار واردات در این حوزه داشته‌ایم.

معادله تورمی بازدهی سهام

نتایج پژوهش انجام‌شده نشان می‌دهد که تورم از هر دو کانال بر این ارتباط اثر می‌گذارد، اما اثر غالب از کانال نرخ تنزیل است و در واقع اثر کلی تورم، افزایش ارتباط بین درآمد حسابداری و بازده بورسی شرکت‌ها است.

نیمه پنهان مالیات‌ستانی

نایب رئیس کمیسیون اتاق بازرگانی ایران، گفت: ما به‌عنوان فعال بخش خصوصی که کار شناسنامه‌دار انجام می‌دهیم می‌پذیریم که باید مالیات دهیم؛ این مالیات باید مشخص، شفاف و با کمترین مراجعه به سازمان‌ها تعیین شود.

(تصاویر) این خودروی چینی به جنگ تسلا می‌رود

برند چینی اکسپنگ سفارشات G ۶ SUV کوپه را در هلند، نروژ، دانمارک و سوئد آغاز کرد. این خودرو سومین محصول برند Xpeng است که در اروپا عرضه می‌شود. Xpeng G ۶ با هدف به دست آوردن بخشی از سهم بازار، به جنگ تسلا مدل Y می‌رود.

افزایش عجیب نرخ اجاره در شهر‌های جدید

آخرین گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن (مربوط به اسفند ۱۴۰۲) نشان می‌دهد اجاره‌بها مسکن در شهر تهران و کل مناطق شهری نسبت به اسفندماه سال ۱۴۰۱ به ترتیب ۴۴.۵ و ۵۱.۶ درصد افزایش یافته است. این میزان افزایش در حالی صورت گرفته که به‌طور معمول آخرین ماه سال جابجایی‌ها در بازار اجاره مسکن به حداقل می‌رسد.

معاملات مسکن در تهران از طریق بیت‌کوین!

«بنا بر اعلام برخی مشاوران املاک با پدیده‌ای جدید در بازار مسکن مواجه شده‌ایم. شایعه شده برخی فروشندگان آپارتمان از خریداران تقاضای دلار، ارز دیجیتال، طلا و ... می‌کنند.»

برای خرید میکروآپارتمان در شهر تهران چقدر باید هزینه کرد؟

بررسی ۱۰ محله از منطقه ۱۲ شهرداری تهران نشان می‌دهد هنوز با بودجه زیر دو میلیارد تومان می‌توان در این محدوده میکروآپارتمان و سوئیت خریداری کرد. برای مثال اکنون سوئیتی ۵۰ متری در محله بهارستان که ساخت آن به سال ۱۳۸۰ بازمی‌گردد، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری

«٣٢ هزار مگاوات مصرف برق سامانه های‌سرمایشی در کشور معادل کل مصرف برق کشور مصر با ١٢٠ میلیون نفر جمعیت است که نشان می‌دهد در کشور ما مقررات و مناسبات خوبی برای بهره‌وری انرژی و مهار هدر رفت برق در این حوزه حاکم نیست.»

اجاره این خانه‌ها به دلار است؛ مستاجران خانه‌های دلاری چه کسانی هستند؟

در بررسی فایل‌های لوکس تو مناطق ۱ و ۲ و ۳ تعداد این فایل‌ها قابل توجه نبود، اما برای مثال، واحدی ۹۰ متری مبله با تمام امکانات در محله جردن، بدون ودیعه، اجاره ماهانه اش ۷۰۰ دلار گذاشته شده البته اشاره شده که کل این ساختمان ۵ طبقه به افراد خارجی اجاره داده می‌شود. نکته دیگر اینکه معمولا این واحد به همین صورت مبله هستند و مدت زمان اجاره آن طولانی نیست.

۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت

«به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زار‌های آماده برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و درخوشبینانه‌ترینحالت ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است. علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است.»

کدام کشور‌ها بیشترین تعداد میلیاردر‌های جهان را دارند؟

چین علیرغم حفظ رتبه اول، طی یک سال ۱۵۵ میلیاردر را از دست داد، در حالی که ایالات متحده ۱۰۹ میلیاردر به دست آورد. شکاف بین دو کشور اکنون به ۱۴ میلیاردر کاهش یافته است. طبق فهرست ثروتمندان جهان Hurun در سال ۲۰۲۴، چین ۸۱۴ میلیاردر دارد که بیشترین تعداد میلیاردر‌ها در جهان است.