آرشیو
فیلتر تاریخ
از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
1 صفحه

داستان نجات پژو ۲۰۶

شرکت پژو، قطعات خودرویی نظیر پژو ۲۰۶ را به صورت پکیج و به هم پیوسته به ایران صادر می‌کرد و امکان آن نبود که بتوان یک قطعه از این مجموعه را به صورت مجزا تولید کرد. در نتیجه یا باید کل قطعات آن پکیج مجدداً تولید یا از همان قطعات استفاده می‌شد.

پاسخ خاندوزی به همتی

سخنگوی اقتصادی دولت، گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه در پایان فروردین به ۳۰.۹ درصد رسید در حالی که نرخ تورم نقطه به نقطه فروردین ۱۴۰۲ بیش از ۵۵ درصد بود.

ریشه‏‏‌های گنوسی نظریه تاریخی مارکس

از نظر مارکس تحول در شرایط نیرو‌های مادی یا ابزار تولیدی زیربنا یا شالوده جوامع بشری را تشکیل می‌دهد و سایر نهاد‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی روبنا‌هایی وابسته به این زیر بنا هستند.

اصلاح نظام کارمزدها؛ چرا و چگونه؟

طی سالیان گذشته با وجود ارائه خدمات با درصد اطمینان بالای ۹۹/۹۹ درصد در این شبکه، امکان ارائه خدمات جدید و افزایش ظرفیت عملا وجود نداشت. بنابراین، بانک مرکزی اصلاح نظام کارمزد‌ها را در دستور کار قرار داد.

چه کسانی از فهرست یارانه ۱۴۰۳ حذف می‌شوند؟

یارانه اردیبهشت دهک چهارم تا نهم، طبق برنامه آخرین روز ماه به‌حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود، یعنی دقیقا پنج روز بعد اینکه خانوار دهک اول تا سوم، اولین یارانه سال ۱۴۰۳ خودشان را دریافت کردند.

درباره نرخ بهره و بانک مرکزی

نرخ بهره مهم‌ترین متغیر اقتصادی در دنیای پیچیده کنونی است و به‌طور قطع نرخ بهره مفهومی متفاوت از ربا است و دلیل آن هم تجمیع منابع مالی پراکنده‌ای است که امکان مشخص کردن سهم هر کدام از آن‌ها در سود حاصل‌شده از به‌کارگیری منابع مالی را منتفی می‌کند.

درآمد نفتی ایران چقدر است؟

محسن خجسته مهر در نشست حاشیه‌ای بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش با اعلام اینکه ۲.۵ میلیارد بشکه معادل نفت خام اکتشافا جدید ما بوده است، اظهار داشت: ۸ مخزن نفتی و گازی کشف شده و یک کشف ارزشمند هم داریم که جزییات آن بزودی توسط وزیر نفت اعلام خواهد شد.

پیشنهاد ایران به روسیه برای ایجاد کریدور گازی

محمدصادق جوکار، رئیس مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی در حاشیه نخستین روز از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نشست خبری با اشاره به اینکه مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی به همه بخش‌های مرتبط با صنعت نفت و گاز خدمات مشاوره‌ای می‌دهد، اظهار داشت: این اقدام‌ها در ۴ حوزه راهبردی انجام می‌شود.

سرکشی اقتصاد!

اقتصاد دستوری به این معناست که دولت مشخص کند چه کسانی صاحب ثروت افسانه‌ای شوند و چه کسانی برای حداقل‌ها دست و پا بزنند؟ برآیند اقتصاد دستوری می‌شود فرمایشات مشعشع کارشناس رسانه ملی که با ۳۰ کیلو اضافه وزن به مردم توصیه می‌کرد برنج خالی بخورند!

باور‌ها و اعتقادات، روح اقتصاد یا بستر توسعه

نهاد گرایان در الگو‌های رشد و توسعه اقتصادی، وزن بیشتری برای نهاد‌های اجتماعی که اعتقادات و باور‌های سنتی و مذهبی ملت‌ها را مدیریت می‌کنند، در مقایسه با نهاد‌های اقتصادی که منابع، امکانات، استعداد‌ها و سایر توانمندی‌های یک کشور را برنامه ریزی می‌نماید، قایل هستند.

هزینه‌های یک جت شخصی چقدر است؟

سفر با جت تجاری در چند سال اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته است. به نقل از سایت simpleflying، در سال ۲۰۲۲، بیش از پنج میلیون پرواز جت خصوصی در سراسر جهان انجام شد. از این تعداد، نزدیک به ۳.۵ میلیون فقط در ایالات متحده پرواز کردند. در دوران اوج همه‌گیری کرونا، کسانی که توانایی پرداخت آن را داشتند ترجیح می‌دادند از شلوغی فرودگاه‌ها دور بمانند و سفر هوایی خصوصی را انتخاب کنند. محدودیت‌های جهانی سفر نیز سفر‌های هوایی تجاری را دست‌و‌پاگیر کرده است.

دولت در فروردین چقدر مالیات گرفت؟!

بر اساس آمار و اطلاعات سازمان امور مالیاتی کشور، فروردین امسال بالغ بر ۵۶ هزار و ۷۱۹ میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده که نسبت به مدت مشابه پارسال (حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان) ۳۰ درصد رشد داشته است.

بازگشت بنزین پتروشیمی به چرخه سوخت

قرارداد ۲.۷ میلیارد دلاری برای تولید بنزین با پتروشیمی‌ها بسته شده است. به نظر می‌رسد کمبود بنزین از عوامل مهم روی آوردن مسئولان به تولید بنزین پتروشیمی بوده که از آلاینده‌ترین انواع بنزین است.

جایگاه نخبگان اقتصادی در آینده اقتصاد

در کشور ما هم طبیعتاً نخبگان اقتصادی دارای شمایل و مختصات متفاوتی هستند که بعضی از آن‌ها به واسطه ارتباطات گوناگون با صاحبان قدرت، دسترسی آسان به منابع مالی (رانت اقتصادی) یا شیوه‌های غیر متعارف به ثروت‌های آنچنانی دست یافته اند که هر از گاهی از آن‌ها به عنوان کارآفرینان برتر هم تجلیل می‌شود!

دو گروه بازنده مالیات بر عایدی

اما بازندگان مالیات بر عایدی، دو گروهی هستند که اتفاقا باید در امان باشند. این دو گروه دست کم از سال ۹۷ تاکنون از امواج جهش‌های مکرر قیمت مسکن آسیب فراوان و بعضا جبران ناپذیر دیدند.