bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۳۲۱۰۰

واکنش چمران به حصارکشی بوستان لاله تهران

واکنش چمران به حصارکشی بوستان لاله تهران
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ایجاد فرهنگسرا در بوستان لاله گفت: «ما اجازه نخواهیم داد درختی قطع شود، باید منتظر باشیم طرح ارایه شود.»
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

مهدی چمران در حاشیه دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز یک فوریت مصوبه تکمیل طرح آب و فاضلاب شهر بررسی می‌شود، اظهار کرد: برای تمدید این مصوبه یک فوریت ارائه شده است.

به گزارش مهر، وی همچنین تصریح کرد: سامانه پایش مصوبات شورا که پیش از این پایه‌گذاری شده بود و متوقف مانده، به ثمر رسیده و امروز از این سامانه رونمایی شده و در آن کل مصوبات پایش خواهد شد و در دسترس قرار خواهد گرفت. در جلسه امروز گزارش سه ماهه حساب درآمد و هزینه شهرداری نیز ارائه خواهد شد.

چمران در خصوص ایجاد فرهنگسرا در بوستان لاله نیز یادآور شد: بعد از جشن ماه رمضان احساس شد که فضا‌هایی برای چنین طرح‌هایی مورد نیاز است. این موضوع مطرح شد که درختی قطع نمی‌شود و ما نیز اجازه نخواهیم داد درختی قطع شود. باید منتظر باشیم طرح ارائه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در دوره سوم طرحی مصوب شد که در بوستان‌هایی با مساحت بیش از یک هکتار مسجد و کتابخانه احداث شود و ساختمان اداری منع شده است، گفت: البته طرح باید به شورا ارائه شود و هیأت موردنظر طرح را مورد بررسی قرار دهد و اگر نیاز بود احداث شود به شرطی که درختی قطع نشود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در منطقه ۱۵ بارندگی بوده و یک کارگر به دلیل تعصب کاری خود در حال بازگشایی نهر برای جلوگیری از سرریز شدن آب بوده که متأسفانه مفقود شده و هنوز پیدا نشده است. باید چنین اقداماتی با دقت صورت بگیرد و برنامه‌ریزی از قبل انجام شده باشد تا حادثه‌ای رخ ندهد.

چمران با بیان اینکه قرارداد‌ها منع انتشار داشته و هرکسی درخواست داشته قرارداد را تحویل گرفته است، گفت: قرارداد مشکلی ندارد و هریک از اعضا بخواهند در دسترس آن‌ها قرار خواهد گرفت. وزارت امور خارجه، بانک مرکزی و دیگر بخش‌ها قرارداد را در اختیار دارند. چنین قراردادی در سال ۹۶ نیز وجود داشته و مورد خاصی ندارد. در ساخت واگن‌ها تکنولوژی به کشور وارد می‌شود و این تفاوتی مترقی است.

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
طرح ساخت و ساز در فضای سبز یک کار پر از اشتباه و بیعت گذاری برای تخلفات دیگر است!! نکته تعجب انگیز این است که شهرداری که باید حافظ منافع شهروندان و فضای سبز باشد تبدیل به یک متخلف شده است ؟؟؟
امین میرزائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
نامه من به مهدی ِ چمران ... مهدی ! سلام . بذار از فرح بگم و پارکای ِ تهران قبلِ این که انقلاب بشه ... من طرفدارِ فرحِ دیبا نیستم به رضادماغ و دختراشم ارادتی ندارم ... اما هم فرحو از نزدیک دیده م هم دختر کوچیکه ش لیلا ...کی و کجا !؟ دهسالِ اولِ زندگیم قبلِ انقلاب ... قبلنا گفته م ... من تهرانپارس بودم اونا شمالِ تهران ... با دوچرخه و از گردنه قوچک میرفتم اقدسیه ازونجا میپیچیدم طرفِ پارکِ نیاوران ... با لیلا بازی میکردیم . تاب و سرسره ، منچ و مارپله ... یه بازی ام بود به اسمِ سرنخ ، ایروپولوی و دبرنا یا دبلنائم بعله ... دو سال ازم کوچیکتر بود . موهاشو میبست با یه روبان ... علیرضائم دو سال ازم بزرگتر بود ... یه پسرِ سوسولِ بانمک بر خلافِ داداشِ بیشعورش رضا ... رضا یه گاوی بود سوارِ جت و هواپیما ... بگذریم ... موزه ها و پارکای ِ تهران کارِ فرحه ... دو سومِ کاخِ نیاورانو بخشید که بشه پارکِ نیاوران ... زانو زد جلو شاه گریه کرد که یه بخشی از شهرکِ غرب خونه نسازن بشه پارکِ پردیسان ... خودشم عاشقِ فرهنگِ سنتی ایران بود ... اگه فرح نبود نه شیرخوارگاه داشتیم نه بیمارستانِ زنان ... اگه فرح نبود نه رادیوتلویزیونِ ملی مونده بود نه موزه هنرای معاصر ، نه تئاترا ، نه ارکسترِ ملی ، نه سینماها و نه "کانونِ پرورش فکری کودکان و نوجوانان" ... نصفِ بیشتر اهالی فرهنگِ ایران با دفترِ فرح کار میکردن ... دایی بزرگه خودم مثلن که شاگردِ سیحون بود و دوستِ صمیمی ِ کامرانِ دیبا ... کامران دیبا پسرعموی ِ فرحه با داییم که آرشیتکته دوست بودن ... باهم خیلی چیزا ساختن ... مثلن موزه هنرای ِ معاصر و پارکِ شفق وفرهنگسرای ِ نیاوران... دفترِ فرحم ساختن تو پارکِ فرح که بعدِ انقلاب شد پارکِ لاله ... پارکه قبلش باغِ جلالیه بود و میدونِ رژه ... فرح به شاه گفت بکنش پارک ... اونم موافقت کرد ...شد پارکِ فرح (پارکِ لاله) ... داییمم تو دفترِ فرح کار میکرد که تو همون پارکه ... بعدنا با رحمانِ گلزار دوست شد رفت تو پروژه شهرکِ اکباتان ... یه نمازخونه ام ساختن برا موزه فرشِ ایران ... با طراحی ِ پسرعموی ِ فرح ، کامرانِ دیبا ... دوتا مکعب تودرتوئه رو به قبله .... اصلنم بیریخت و زشت نیست ، هم سنتیه هم مدرنه ... پرویزِ تناولی (اون یکی دوستِ داییم) دوتا کفشِ برنجی (از جنسِ برنز)ساخت گذاشت جلو درِ نمازخونه ... منم تو کانون تئاتر بازی میکردم میشدم پینوکیو و سیب زمینی پخته ... یکی دوبارم شدم حسن کچل ودایی وانیا و تربچه ... داییم چپ ِ انقلابی بود طرفدارِ جبهه ملی ... طرفدارِ بازرگان و مصدق و از سحابیا ... تاسوعا عاشورای ِ سالِ 57 اومد دنبالم برم داشت برد تظاهراتِ ضدِ شاه تو خیابون شاهرضا ... فرحم کمونیست بود دفترش پر بود از چپیا ... داییم دوبار به جمهوری اسلامی رأی ِ آری داد ... یه بار با شناسنامه اصلش یه بار با المثنی ... منو برد مسجدِ محل پای صندوق رأی ... ده یازده ساله بودم نمیتونستم تو رفراندوم شرکت کنم ... بهم گفت یه رأیم به جای تو دادم ... کامرانِ دیبا و پرویز تناولی که از ایران رفتن داییمم گذاشت رفت ... الان مثنوی ِ مولانا درس میده معماری ام گذاشته کنار ... هی فحش میده به آخوندا ...میگه نمیخواد مسجد بسازین . گندزدین به زمین چمنِ دانشگاه تهران !!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
يعني رو درختها مسجد ميسازين يا زيرش
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۳
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین