bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۳۳۷۸۴

(ویدیو) رئیسی: کشور را می‌توان علی‌رغم همه تهدیدها و تحریم‌ها اداره کرد

(ویدیو)  رئیسی: کشور را می‌توان علی‌رغم همه تهدیدها و تحریم‌ها اداره کرد
رئیس‌جمهور گفت: «گزارش‌های جهانی حاکی است رشد اقتصادی، رشد تجارت و صادرات و کاهش تورم از شاخص‌های اقتصاد ایران است. این را من نمی‌گویم، صندوق بین المللی پول می‌گوید که اقتصاد ایران این شاخص را داراست؛ چون بر داشته‌هایمان اتکا کردیم.»
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

در ابتدای کار دولت بسیاری ناباورانه می‌گفتند چگونه می‌خواهید کشور را اداره کنید؟ اما ما گفتیم در کشور امکانات و ظرفیت‌های بسیاری هست.

آنچه در حوزه اقتصادی افتاد را توضیح می‌دهم؛ شما نگران تورم هستید نگرانی‌تان به جاست و دولت هم این مسأله کاهش تورم و کاهش نرخ رشد نقدینگی را دارد دنبال می‌کند.

هر آنچه موجب تورم می‌شود را دولت شناسایی کرده و تلاش می‌کند آن موجبات را از بین ببرد و کنترل‌های لازم را انجام دهد تا نگرانی‌ها رفع شود.

گزارش‌های جهانی هم حاکی است رشد اقتصادی، رشد تجارت و صادرات و کاهش تورم از شاخص‌های اقتصاد ایران است این را من نمی‌گویم، صندوق بین المللی پول می‌گوید که اقتصاد ایران این شاخص را داراست، چون بر داشته‌هایمان اتکا کردیم.

آن روزی که سر کار آمدیم وضعیت صادرات و تولید نفت و غیرنفتی ما چه میزان بود و الان چه میزان است؟ اصلا قابل قیاس نیستند هیچ کار جدید ابتدا به ساکنی نشده بلکه فقط بر این اصل تأیکد داشته‌ایم که کشور می‌تواند علی رغم همه تهدید‌ها و تحریم‌ها اداره شود.

خداوند به این نگاه ما برکت داد و یقین داریم با همین دیدگاه تهدید‌ها و تحریم‌ها اثرناپذیر شده‌اند و کشور توانسته تحریم تاپذیر شود.

این ادعا نیست؛ در نمایشگاه اکسپوی تهران، کشور‌های مختلف اعلام کردند ایران کشوری پیشرفته و فناور است؛ بیشترین فشار را از ناحیه دشمن در صنایع نظامی و هسته‌ای و خودروسازی داشتیم، اما اتفاقا همین جا‌هایی که بیشترین فشار را داشتیم، نقاط موفقیت جمهوری اسلامی ایران بود.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین