آرشیو
فیلتر تاریخ
از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
1 صفحه

مخالفت بایدن با مناظره‌های پیشنهادی ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا با پیشنهادات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق این کشور برای انجام مناظرات ریاست‌جمهوری بیشتر مخالفت کرد. مخالفت بایدن با پیشنهاد ترامپ در حالی مطرح می‌شود که او هفته گذشته پس از مدت‌ها انتظار با انجام دو مناظره ریاست‌جمهوری در ماه سپتامبر و ژوئن موافقت کرد.

رکوردی که سال‌ها مخفی نگه داشته شد

این شرکت هواپیمایی قبلاً یک خلبان زن در بین خدمه خود داشت، اما پس از استخدام ریپل‌مایر، صاحب شرکت به او گفت که آن‌ها هرگز با هم پرواز نخواهند کرد. "پرسیدم چرا، و او گفت: «خب، ما باید یک مرد آنجا داشته باشیم که اگر اشتباهی پیش آمد بتواند درستش کند و همچنین نمی‌خواهیم مسافرانمان را بترسانیم.»

ترامپ: بایدن باید آزمایش مواد مخدر دهد

«من می‌خواهم با این آقا مناظره کنم اما می‌دونید-می‌خواهم به هرحال درخواست آزمایش مواد مخدر هم بدهم. نمی‌خواهم مثل سخنرانی سالانه خود به مناظره بیاید. او تحت تأثیر مواد مخدر (نشئه) بود».

حمله به نفتکش با پرچم پاناما در نزدیکی آب‌های یمن

در شرایطی که حمایت یمنی‌ها از غزه ادامه دارد، خبر‌ها از حمله به نفتکش در نزدیکی آب‌های یمن حکایت دارد. ساعاتی بعد از انتشار خبر سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس درباره وقوع یک حادثه امنیتی در بندر الحدیده یمن، شرکت امبری انگلیس از یک حمله در ۱۰ مایلی بندر مخا خبر داده است.

رودخانه گمشده‌‌ای که می‌تواند چگونگی ساخت اهرام را توضیح دهد

چرا بیش از ۳۰ هرم باستانی مصر، از جمله هرم بزرگ جیزه تنها بنای به‌جای مانده از عجایب هفتگانه جهان، در نواری در امتداد لبه یک صحرای خشک و با فاصله نسبتاً دوری از سواحل رود نیل امروزی بنا شده‌اند؟ احتمالاً دلیل آن بوده که آن‌ها در کنار شاخه‌ای از یک رودخانه ساخته شده‌اند؛ رودخانه‌ای که در گذر زمان گم شده است.

سناریویی عجیب از همدستی دو زن در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

هیچ بعید نیست جریان‌های فعال در حزب دموکرات و حامی بایدن روند پرونده استورمی دنیلز را به سمتی ببرند که در نهایت ترامپ در آستانه انتخابات سال ۲۰۲۴ آمریکا محکوم شناخته شود و به کل از گردونه رقابت‌های انتخاباتی، کنار گذاشته شده و تضعیف شود. معادله‌ای که در نهایت موجب پیروزی مجدد بایدن در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌شود. با این حال، در صورت تحقق این سناریو، شاهد پاس گل غیرمستقیم استورمی دنیلز به یک زن دیگر خواهیم بود و آن کسی جز کامالا هریس نیست.

عربستان و آمریکا در یک قدمی توافق بزرگ

اسرائیل برای نهایی شدن هرگونه توافق باید با تشکیل کشور فلسطین موافقت کند. چشم انداز یکپارچه تفاهم دوجانبه بین آمریکا و عربستان همراه با عادی سازی رابطه بین اسرائیل و عربستان سعودی همراه با گام‌های معنادار به نمایندگی از مردم فلسطین است.

پوتین: دلیل حمله به خارکیف ایجاد «منطقه حائل» در شمال شرقی اوکراین است

رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به این پرسش که آیا نیروهای روسیه ممکن است نیاز به تصرف منطقه خارکیف داشته باشند، گفته است که تنها راه برای محافظت از خاک روسیه در برابر حملات اوکراین، ایجاد یک منطقه حائل است که قلمرو مسکو را خارج از آتش نیروهای کی‌یف قرار دهد.

حماس به افتتاح اسکله آمریکا در سواحل غزه واکنش نشان داد

دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه خواستار بازگشایی فوری گذرگاه‌های زمینی شد و نسبت به ایجاد راه‌حل‌های تکه‌ای و جزئی و دوری از راه‌حل‌های واقعی ابراز تعجب کرد. گذرگاه‌های زمینی امکان‌پذیرترین و مؤثرترین راه برای رساندن کمک‌ها به نوار غزه است. این دفتر خواستار خروج نیرو‌های اشغالگر از گذرگاه رفح در سایه فاجعه انسانی فزاینده تراژیک شد.

بورل: اتحادیه اروپا تایوان را به رسمیت نمی‌شناسد

«موضع ثابت ما این است که کشور تایوان را به رسمیت نمی‌شناسیم و این کار را نخواهیم کرد» این‌ها تازه‌ترین اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص موضع این نهاد بین‌المللی درباره تنش‌های تایوان و چین است.

درگیری مرزی طالبان و پاکستان با پنج کشته

منابعی به رسانه‌های افغانستان گفته‌اند درگیری میان طالبان و نظامیان پاکستانی در منطقه «خرلاچی» از شهرستان «دند پتان» ولایت پکتیا دستکم ۵ کشته و ۱۳ زخمی برجا گذاشته است.

وقوع شدیدترین درگیری‌ها در شمال غزه از آغاز جنگ تاکنون

حملات وحشیانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی بامداد امروز علیه مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه داشته است به طوری که این حملات علیه مناطق نزدیک به بیمارستان الاماراتی در تل السلطان واقع در غرب غزه چندین زخمی برجای گذاشت. علاوه بر حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، توپخانه این رژیم نیز طی بامداد امروز مناطقی شرقی و مرکزی شهر رفح را هدف قرار داد.

دیوان لاهه در عملیات نظامی غزه محدودیت ایجاد می‌کند؟

آفریقای جنوبی روز پنج‌شنبه از قضات دیوان عالی سازمان ملل خواست تا به اسرائیل دستور دهند حمله زمینی به رفح را پایان دهد. جلسه استماع در دیوان بین المللی دادگستری در لاهه پس از آن برگزار شد که آفریقای جنوبی هفته گذشته درخواست کرد که دیوان محدودیت‌های بیشتری را برای اسرائیل در عملیات نظامی خود در غزه اعمال کند.

ترامپ: جنگ جهانی سوم پیش از انتخابات آمریکا اتفاق می‌افتد

«این احتمال وجود دارد که در پنج ماه آینده جنگ جهانی سوم رخ دهد، چون ما افراد بی‌کفایتی داریم. خودتان میبینید که ما کشوری داریم که بسیار شکننده است. ما کشوری داریم که می‌تواند خیلی سریع به جنگ جهانی سوم نزدیک شود، زیرا ما مردم احمقی داریم که کشورمان را اداره می‌کنند.»