آرشیو
فیلتر تاریخ
از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
1 صفحه

(تصاویر) پرندگان مهاجر «سد درق»

بارندگی‌های اخیر فصل بهار در سال ۱۴۰۳ باعث شده اغلب آب بند‌های طبیعی و بند‌های خاکی خراسان شمالی آبگیری شوند و همین امر پرنده‌های مهاجر از قبیل فلامینگو، باکلان، چنگر، اکراس سیاه، حواصیل و... را به تالاب‌ها کشانده است. سد خاکی کفترک در ۲۰ کیلومتری شرق شهر درق شهرستان گرمه، در استان خراسان شمالی قرار دارد.

(عکس) آلمان غربی میزبان نخست وزیر ایران

علی امینی مجدی معروف به علی امینی (۲۱ شهریور ۱۲۸۴ تهران – ۲۱ آذر ۱۳۷۱ پاریس)، سیاست‌مدار ایرانی، از اعضای جبهه ملی و یک دوره از اردیبهشت ۱۳۴۰ تا تیر ۱۳۴۱ نخست‌وزیر ایران بود. او فرزند محسن امین‌الدوله (داماد مظفرالدین شاه و مالک معروف) نوهٔ علی امین‌الدوله (صدراعظم مظفرالدین شاه) و نتیجهٔ میرزا محمد خان مجدالملک سینکی (وزیر و منشی عصر ناصری) بود. مادرش اشرف الملوک فخرالدوله دختر مظفرالدین شاه قاجار بود. در این تصویر علی امینی در کنار شهردار برلین در آلمان غربی دیده می‌شود.

(تصاویر) شروع بارش‌های سیل‌آسا در مشهد

از ساعاتی پیش بارش شدید باران در نقاط مختلف شهر مشهد شروع شده که طبق پیش‌بینی این بارش‌ها در برخی نقاط به ۵۰ میلی‌متر هم خواهد رسید. این بارش‌های سیل‌آسا شهر را در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی قرار داده است.

(عکس) ۱۳۰۴؛ بازدید رضاشاه از پادگان الماسیه

ایران در پایان دوران قاجاریه، ارتشی منظم، آموزش‌دیده و متمرکز نداشت. با وقوع کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹، رضا خان ابتدا در مقام وزیر جنگ و بعد‌ها در مقام نخست‌وزیر و سپس شاه، به نوسازی ارتش ایران پرداخت. ارتشی که با اشغال ایران توسط قوای متفقین در جنگ جهانی دوم عملاً فروپاشید. سپس قرادادی با انگلیس بسته شد ۴۳ پادگان از سال ۱۳۰۰ تا ۱۳۰۲ ساخته و تحویل ارتش شد.

(تصاویر) رونمایی از الواح هخامنشی

۳۵۰۶ گل نبشته هخامنشی اواخر شهریورماه ۱۴۰۲ در سفر رئیس‌جمهور به آمریکا، تحویل ایران شد. این الواح بخشی از گل نبشته‌ها و تبلت‌هایی است که حدود ۹۰ سال پیش دولت وقت ایران به صورت امانی به موسسه شرق شناسی شیکاگو سپرد تا آن‌ها را رمزگشایی و مطالعه کنند. این الواح تا کنون در پنج مرحله به ایران بازگردانده شده، درحالی هنوز حدود ۱۰ هزار قطعه از آن در آمریکا باقی مانده است، ۹ماه پس از استرداد الواح هخامنشی از آمریکا به ایران، سرانجام تعدادی از این گل نبشته‌ها در موزه ملی ایران رونمایی شد.

(تصاویر) آبشار بیشه لرستان در آستانه ثبت جهانی

آبشار بیشه از گنجینه‌های طبیعت خرم آباد در روستای بیشه واقع شده و یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی استان لرستان است. روستای بیشه با قرار گرفتن در میان ۸ روستای مهم گردشگری ایران، برای ثبت در فهرست جهانی به سازمان جهانی جهانگردی معرفی شده است. زیبایی منحصربه‌فرد این آبشار سبب شده است که به عنوان یکی از آثار ملی کشور، در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شده و از مکان‌های دیدنی لرستان شود. عکاس:رضا رمضانی

(تصاویر) تشییع پیکر «زری خوشکام» همسر زنده‌یاد علی حاتمی

پیکر «زری خوشکام» بازیگر پیشکسوت سینما، همسر زنده‌یاد علی حاتمی و مادر لیلا حاتمی صبح شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع و به خاک سپرده شد. زری خوشکام بازیگر قدیمی سینمای ایران همسر علی حاتمی و مادر لیلا حاتمی ۲۸ اردیبهشت ماه در ۷۷ سالگی دار فانی را وداع گفت. این هنرمند متولد ۱۳۲۶ بود که در سال‌های قبل از انقلاب با کارگردان‌هایی جون خسرو هریتاش، رضا میرلوحی و علی حاتمی همکاری داشت. بازی در فیلم‌های سینمایی «سیمای زنی در دوردست»، «در دنیای تو ساعت چند است؟»، «شعله ور» و ««طلاخون» از دیگر فعالیت‌های خوشکام در سال‌های اخیر بود.

(تصاویر) طبیعت بهاری دریاچه میانشه ساری

دریاچه میانشه ساری در فاصلهٔ ۱۰ کیلومتری روستای چورت بخش چهاردانگه شهرستان ساری استان مازندران قرار دارد. وسعت این دریاچه حدود ۲٫۵ هکتار است. این دریاچه به دلیل نزدیکی به روستای چورت، دریاچه چورت ساری هم نامیده می‌شود. در اردیبهشت ماه به علت بارش‌های باران بهاری، ارتفاع آب دریاچه افزایش پیدا کرده است و زیبایی‌های آن را دو چندان کرده است.

(تصاویر) دریاچه ارومیه نجات یافت؟

ایرنا نوشت: حوضه آبریز دریاچه ارومیه با مساحت ۵۱ هزار و ۸۷۶ کیلومترمربع یکی از ۶ حوضه آبریز اصلی کشور است که روند خشکیدن و کاهش تراز آبی آن از اواخر دهه ۷۰ آغاز و سالانه ارتفاع آن حدود ۴۰ سانتی متر کاهش یافته بود. در دولت سیزدهم با دستور رئیس جمهور، ۹ راهبرد برای تسریع در نجات این پهنه آبی و استمرار روند فعلی با ۲۳هزار میلیارد ریال اعتبار تصویب و عملیات اجیای دریاچه و آبرسانی به آن آغاز شد. این دریاچه، در قالب طرح‌های ستاد احیا قرار است به تراز اکولوژیک خود برسد. طبق اعلام دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه، با اقدامات انجام شده و باران‌های شدید و سیل آسای بهاری وسعت دریاچه ارومیه نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۵۶۰ کیلومتر مربع افزایش یافته و حجم آب دریاچه نیز با ۶۰۰ میلیون مترمکعب افزایش نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل، به دو و نیم میلیارد مترمکعب رسیده است.

(تصاویر) مسابقات درگ قهرمانی کشور

دور اول مسابقات درگ (شتاب) ۲۰۰ متر قهرمانی کشور با حضور شرکت کننده هایی از سراسر کشور در پیست مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد و با اهدای جوایز به نفرات برتر مسابقه به کار خود پایان داد.

(تصاویر) جشن ۵۷ سالگی پیکان

جشنواره ۵۷ سالگی خودرو پیکان عصر روز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور صاحبان و علاقمندان به این خودرو در پیست اتومبیلرانی آزادی برگزار شد