آرشیو
فیلتر تاریخ
از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
1 صفحه

پژوهش‌ها درباره تنبیه کودک چه می‌گویند؟

نگهداران کودک باید به این آگاهی برسند که تنبیه‌های بدنی نه تنها کارآمدی ندارد بلکه تاثیری معکوس در تربیت کودک بر جای می‌گذارد. با تنبیه غیراصولی، توانایی‌ها و نقاط مثبت کودک به فراموشی سپرده می‌شود و کم کم نقاط منفی جایگزین شده، به صورت پر رنگ‌تر خود را نشان می‌دهد.

بهترین غذا‌های فصل بهار که نباید از آن‌ها غافل شوید!

برای اینکه صبح خود را با یک نوشیدنی سم زدا شروع کنید، توصیه می‌شود یک لیوان آب که در آن مقداری آب لیموی تازه ریخته شده باشد میل کنید. لیمو سرشار از پتاسیم و ویتامین C است، اما برای گوارش، متعادل کردن PH بدن، تقویت عملکرد ایمنی، کاهش التهاب، و تمیز نگه داشتن پوست نیز به کار می‌آید.

خودربایی به عشق خواستگار!

اتفاقات عجیب و غریبی توسط بعضی دختر و پسر‌های دم بخت برای جلب رضایت والدین‌شان رخ می‌دهد که برای همه متعجب‌کننده است. داستان دختری که خود را ربود تا به خواستگارش کمک کند، از این حکایت‌هاست.

۴ تمرین برای تقویت حافظه و تمرکز

عواملی مانند استرس، افزایش سن، خواب ناکافی یا سبک زندگی ناسالم می‌توانند عملکرد مغز را تضعیف کنند و تأثیر قابل‌توجهی بر عملکرد شناختی ما داشته باشند اما با یک سری تمرین‌های مستمر می‌توان توانایی و کارکردهای مغز را افزایش داد.

تغذیه مناسب برای مبتلایان به واریس

مبتلایان به واریس، رگ‌هایشان به دلیل تورم و رنگ آبی یا بنفش بسیار جلب توجه می‌کنند و علایمی، چون سوزش و احساس تپش در پاها، احساس ناراحتی و سنگینی و درد در پاها، گرفتگی عضلات که در شب بیشتر می‌شود، تورم پا‌ها و مچ پا و پوست خشک و خارش‌آور که به دلیل واریس نازک‌تر شده در افراد مشاهده می‌شود.

شیوع انواع بیماری‌ها در اثر استرس

متخصص طب داخلی: با اُفت عملکرد سیستم ایمنی در اثر استرس‌ها، بدن نسبت به برخی بیماری‌ها، عفونت‌های فرصت طلب و حتی برخی بیماری‌های مغز و اعصاب، توانایی و مقاومت خود را از دست می‌دهد.

چای ماچا چه خواصی دارد؟

همواره بسیاری از افراد سوال می‌کنند طبع چای ماچا چیست؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم این نوشیدنی پرخاصیت دارای طبع سرد و خشک است؛ به همین دلیل نیاز است تا پس از دم کردن آن را با مقدار کمی دارچین، عسل یا حتی خرما میل کنید.

۴ راهکار ساده برای کاهش نفخ شکم و گاز معده

برخی افراد بیشتر از دیگران از نفخ و گاز معده رنج می‌برند و ممکن است به دلایل مختلفی از جمله سندرم روده تحریک پذیر (IBS) عدم تحمل غذایی، تند غذا خوردن و فیبر زیاد متحمل این درد شوند.

خوراکی‌های مورد علاقه‌تان در مورد بدن‌تان چه می‌گوید؟

شکلات در راس هرم ولع غذایی قرار دارد. مواد غذایی سرشار از قند و چربی مانند شکلات مواد غذایی‌ای هستند که معمولا هوس انگیز هستند، زیرا هورمون‌های حس خوب مانند دوپامین و سروتونین را تحریک می‌کنند. به همین دلیل است که ما اغلب زمانی که احساس استرس یا ناراحتی می‌کنیم به سراغ شکلات می‌رویم.

یک سوپر میوه با فواید شگفت انگیز

زغال اخته دارای یکی از بالاترین سطوح آنتی اکسیدانی در میان میوه‌ها و سبزیجات است که می‌تواند به محافظت از بدن در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک کند.

وقتی رژیم هستید، چگونه در رستوران غذا بخورید؟

باید توجه کنید مصرف سس‌ها را به حداقل ممکن برسانید؛ چراکه سس‌های روغن‌دار می‌توانند به‌سرعت کالری مصرفی را افزایش بدهند، همچنین اگر مناسبت خاصی نباشد، از صرف دسر پس از غذا نیز خودداری کنید.

۷ درس مهم زندگی که ۹۸ درصد از زنان خیلی دیر یادشان می‌گیرند

اصول روانشناسی نشان می‌دهند که نیاز به دریافت تایید خارجی می‌تواند ما را به مسیری از شک و تردید، ناامنی و نیاز دائمی به تایید دیگران هدایت کند. اما نکته مهم اینجاست: نیازی نیست که شخص دیگری به شما بگوید که به اندازه کافی خوب هستید. ارزش ما با نظرات دیگران تعیین نمی‌شود. بلکه اعتماد به نفس ریشه در خودباوری دارد.

پیامد‌های غیرمنتظره خواب کم و زیاد که از آن‌ها بی خبر بودید

پژوهش‌ها نشان داده کسانی که کمتر از ۵ ساعت خواب شبانه دارند، اغلب با سرعت بیشتری وزن اضافه می‌کنند و احتمال چاقی در آن‌ها بیشتر است. به طور مشابه، کسانی که بیشتز از ۹ ساعت خواب شبانه دارند هم مستعد افزایش وزن هستند.

راهکارهایی برای داشتن استخوان‌های قوی

استخوان یک بافت زنده است و به طور مداوم تغییر می‌کند؛ تکه‌هایی از استخوان قدیمی برداشته شده و با استخوان جدید جایگزین می‌شود. می‌توان استخوان را به عنوان یک حساب بانکی در نظر گرفت که در آن «سپرده» و «برداشت» بافت استخوان انجام می‌شود.