آرشیو
فیلتر تاریخ
از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
1 صفحه

(ویدئو) راهکاری برای افرادی که آلرژی بینی دارند

حساسیت فصلی یا آلرژی فصلی یا تب یونجه (به انگلیسی: hay fever) یکی از حساسیت‌های شایع است که معمولاً در فصل‌های بهار، تابستان و پاییز، هنگامی که گیاهان گرده افشانی می‌کنند، بیشتر مشاهده می‌شود. این نوع حساسیت از استنشاق گردهٔ گیاهان یا ورود آن‌ها به چشم حاصل می‌شود.

(ویدئو) در مواجهه با سیل چه کنیم؟

سیل یکی از مخاطراتی است که امکان پیش‌بینی وقوع آن معمولا از چند روز قبل وجود دارد. مخاطره‌ای که گرچه قابل پیش‌بینی است، اما وقوع ناگهانی آن خسارات جانی زیادی به بار می‌آورد. در این گزارش ویدیویی مهم‌ترین اقداماتی که هر فرد باید در زمان وقوع سیل انجام دهد را از زبان نواب شمس‌پور، مدیرکل آموزش‌های همگانی جمعیت هلال‌احمر مشاهده می‌کنید. هشدار‌هایی ساده که به‌خاطر سپردن آن می‌تواند جان‌های بسیاری را نجات دهد.

(ویدئو) بانکی برای حیوانات در حال انقراض؛ از «پیروز» تا خرس ایرانی

انقراض گونه‌های مختلف جانوری با روندی که پیش می‌رود، دور از انتظار نیست؛ به‌طوری که در یک قرن گذشته دو گونه از گربه‌سانان کشورمان را از دست داده‌ایم؛ اما از سوی دیگر پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه نگهداری از ژن حیوانات به دست آورده‌ایم و ژن بسیاری از حیوانات در معرض انقراض در یک بانک ایمن قرار گرفته است؛ حال سوال اینجاست که آیا می‌توان با تکیه بر شبیه‌سازی، گونه‌های منقرض شده را بار دیگر به طبیعت برگردانیم؟

(ویدئو) تخریب کوهستان چطور منجر به سیل مشهد شد؟!

تخریب کوهستان و آبراهه‌های طبیعی از عواملی هستند که برخی کارشناسان در وقوع سیل اخیر شهر مشهد مؤثر می‌دانند. این تخریب‌ها در دهه‌های اخیر با هدف ساختمان‌سازی و جاده‌کشی و با وجود مخالفت مردم و فعالان محیط زیست انجام شد. در این گزارش، علی کشمیری، کنشگر محیط زیست از روزی می‌گوید که با جمعی از مخالفان تخریب کوهستان، در مقابل کامیون‌ها و بیل مکانیکی‌ها زنجیره انسانی تشکیل داده بودند.

(ویدئو) درگیری حامد بهداد با یک هوادار در بهشت زهرا

درخواست بی‌موقع عکس‌گرفتن یک هوادار در مراسم خاکسپاری زهرا خوشکام مادر لیلا حاتمی، باعث حامد بهداد و مشاجره شد که با دخالت به موقع لیلا حاتمی و توصیه‌اش به هوادار به پایان رسید. متاسفانه عده‌ای به مراسم هنرمندان می‌آیند تا بتوانند با بازیگر‌ها سلفی بگیرند و این درخواست را نیز در وسط مراسم مطرح می‌کنند که بار‌ها منجر به تنش شده است. این لحظات را می‌بینید.

(ویدئو) لحظه بینایی دختربچه خردسال بعد از یک سال نابینایی

دختربچه خردسال بعد از یک سال نابینایی بالاخره توانست مادر و دنیای اطرافش را ببیند. داستان از آنجا شروع شد که کودک نابینایی سال گذشته برای فرایند تشکیل پرونده به بهزیستی ارجاع می‌شود. پس از چهار مرحله جراحی و پیگیری خانواده و مددکاران سازمان بهزیستی این کودک امروز برای اولین بار با کمک یک عینک می‌تواند مادر خود را ببیند.