آرشیو
فیلتر تاریخ
از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
1 صفحه

(ویدئو) خلق نقاشی‌های شگفت‌انگیز با ذره‌بین

در این روش، هنرمندان از ذره‌بین برای متمرکز کردن نور خورشید یا نور مصنوعی بر روی سطح نقاشی استفاده می‌کنند. این امر باعث می‌شود تا ذرات ریز رنگدانه با جزئیات بیشتری دیده شوند و هنرمندان بتوانند با دقت و ظرافت بیشتری نقاشی کنند.

(ویدئو) تصاویر زیرخاکی از اولین مصاحبه حرفه‌ای مهران مدیری!

مهران مدیری مجری، بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون ویدیویی قدیمی از اولین مصاحبه با او در فضای مجازی منتشر شد مورد توجه کاربران قرار گرفت. سال ۱۳۶۲ در ۱۶ سال تئاتر حرفه‌ای را زیر نظر کارگردان هایی، چون «قطب الدین صادقی» و «میکائیل شهرستان» شروع کرد سپس سال ۱۳۶۸ وارد رادیو شد. او سپس با سریال «پرواز ۵۷» در قامت کارگردان و بازیگر سر زبان‌ها افتاد و یکسال بعد با مجموعه «ساعت خوش» به اوج شهرت رسید.

(تصاویر) مسابقات بُزکشی در افغانستان

بزکشی ورزش ملی که برای قرن‌ها در استپ‌های شمالی افغانستان بازی می‌شود، از یک سرگرمی خشن و روستایی به یک پدیده حرفه‌ای تبدیل شده است. به طور سنتی، بزکشی را با بدن بی‌سر بُز بازی می‌کنند. امروزه بیشتر اوقات، یک گونی چرمی ۳۰ کیلوگرمی به عنوان لاشه قرار می‌گیرد که سوارکاران سعی می‌کنند آن را از میان اسب‌ها و در یک تاخت کامل با رقبا بیرون بکشند.

(ویدئو) معنی جالب جنگ زرگری

بهروز اتونی، پژوهشگر حوزه ادبیات در برنامه صبحانه ایرانی گفت: جنگ زرگری ریشه اش از زرگر‌ها می‌آید که کنایه از مخالفت و جنگی ساختگی و ظاهری و جدال و نزاعی دروغین است که میان دو یا چند تن برای فریب دادن شخص سوم یا دیگران درمی‌گیرد. جنگ زرگری پایه و اساسی جز فریب و زیاده‌طلبی ندارد، در واقع دو نفری که به نظر دشمن می‌آیند یک هدف مشترک دارند و جهت پیشبرد آن جنگ زرگری می‌کنند.

کم بارشی کماکان گریبانگیر ۱۱ استان

حجم آب موجود مخازن سد‌های کشور با یک درصد رشد از ۳۱.۹۷ میلیارد مترمکعب در سال گذشته به ۳۲.۳۹ میلیارد مترمکعب در سال آبی جاری رسیده است و در مجموع میزان پرشدگی سد‌های کشور ۶۵ درصد تخمین زده شده است.

(ویدئو) رقص و شادی دامادها روی دوش آوارگان غزه

فلسطینی‌ها هر چقدر هم که شرایطش بد باشد به زندگی خود ادامه دهند. با اصرار بر زندگی پر از امید و سرپیچی از همه شرایط، پنج داماد بر دوش مردان جوان در میان تشویق حاضران وارد صحنه عروسی دسته جمعی در اردوگاه آوارگان غرب خان یونس در نوار غزه شدند. این مراسم توسط وزارت توسعه اجتماعی در خان یونس برگزار شد.

(تصاویر) نشاکاری برنج در گیلان

عمل انتقال نشا برنج از خزانه به زمین اصلی برای انجام عمل کاشت را نشاکاری می‌نامند. در استان‌های شمال کشور عملیات نشاکاری معمولا در اردیبهشت‌ماه شروع می‌شود. در این موقع نشا‌ها به اندازه طبیعی خود یعنی ۲۰ تا ۲۵ سانتی‌متر رسیده و دارای ۴ تا ۵ برگ هستند. برای انجام نشاکاری، باید نشا‌ها از خزانه کنده شده و به زمین اصلی منتقل شوند. قبل از کندن نشا‌ها خزانه باید کاملاً آبیاری شود تا عمل کندن نشا‌ها به آسانی صورت گرفته و به ریشه‌ها آسیبی وارد نگردد. نشا‌ها به دقت و آرام از داخل خزانه کنده می‌شوند و علف‌های هرز آن جدا می‌گردند.

(ویدئو) بارش برف سنگین در روسیه

مقامات شهر یکاترینبوگ، مرکز منطقه سوردلوفسک روسیه وضعیت فوق العاده اعلام کردند. وزارت انرژی روسیه روز شنبه اعلام کرد که بارش سنگین برف منجر به قطع برق حدود ۷۹ هزار نفر در منطقه سوردلوفسک شده است. مقامات روسی اعلام کردند که در نتیجه بارش برف سنگین و غیرعادی در این زمان از سال، خدمات گرمایشی و آب در چندین منطقه قطع شده است. در عرض ۱۲ ساعت، نیمی از میزان برف معمول یک ماه تمام در منطقه بارید و ارتفاع پوشش برف در جاده‌ها به ۳۲ میلیمتر رسید. مقامات روسیه در شهر یکاترینبوگ، پایتخت این منطقه وضعیت فوق العاده اعلام کردند.

(ویدئو) سیل ویرانگر در ولایت غور افغانستان

سیلاب در ولایت غور در مرکز افغانستان دست‌کم یک کشته و دو زخمی به‌جا گذاشته است و روستا‌های محلی آسیب دیده‌اند. در ویدیو‌های منتشر شده حظه ویرانی خانه‌های روستایی، آوار سنگ‌هایی که سیل با خود آورده و بهت روستاییان دیده می‌شود. میراحمد صمیم، مسئول امور مهاجرین طالبان در ولایت غور می‌گوید بر اثر سیلاب روز شنبه بیشتر از ۵۰۰ خانواده در آن ولایت بی‌جا شده‌اند که در فضای باز در کوه‌ها به سر می‌برند. در خبرنامه این وزارت به نقل از او آمده است که در سیلاب در ولسوالی‌های مرغاب بیش از ۱۰ روستا و در ولسوالی چهارسده، ۶ روستا متضرر شده‌اند، «۵۵ دکان، ۱۰ باب منزل مسکونی تخریب» شده است و یک نفر کشته و دو نفر مجروج شده و راه‌های ارتباطی نیز مسدود شده‌اند. این مقام طالبان گفته است که خسارت دیدگان سیلاب نیز به کمک‌های اولیه و اساسی دارند و احتمالا خسارات بیشتری نیز وجود دارد.

هشدار هواشناسی برای تهرانی‌ها

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی برای چهار روز آینده در این استان خبر داد و گفت: شهروندان از حضور در ارتفاعات و حاشیه رود‌ها بپرهیزند.

(تصاویر) روزهای بهاری دریاچه ارومیه

دریاچه ارومیه، دریاچه‌ای شور در شمال غرب ایران و بین استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی است. این دریاچه، بزرگترین دریاچه داخلی ایران و از بزرگترین دریاچه‌های آب شور در جهان است که در سال‌های اخیر دچار بحران آب و خشکسالی شده است. با افزایش بارش‌ها در حوزه آبریز دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته و رهاسازی حق‌آبه این دریاچه از سد‌های بالادست، وضعیت این دریاچه رو به بهبود است و مردم با قایق سواری وگشت وگذار در دریاچه اوقات خود را سپری می‌کنند.