آرشیو
فیلتر تاریخ
از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
1 صفحه

«هموطنز» کپی ضعیفی از «خندوانه»!

زمانی تلویزیون یک پناه بود برای فاصله گرفتن از زندگی روزمره. ایستگاهی برای غرق شدن در دل سریال‌ها یا برنامه‌های مفرحی که انصافا می‌توانست خانواده را «جمع» نگه دارد. حتی روز‌هایی بود که نمی‌شد به زندگی بدون تلویزیون فکر کرد.

کنايه سنگین ارژنگ امیر فضلی به مهران مدیری

بعد از اظهارات ارژنگ امیرفضلی درباره اینکه مهران مدیری تمام موفقیت «ساعت خوش» را به خودش مرتبط می‌داند و اهمیتی برای نویسنده‌های مجموعه‌هایش قائل نیست، ویدئویی از مهران مدیری منتشر شده که در آن تاکید کرده در موفقیت تمام آثارش فقط ۳۰ درصد سهم داشته و اگر «ساعت خوش»، «پاورچین»، «مرد هزارچهره»، «قهوه تلخ» و … آثار موفقی از آب درآمده‌اند به خاطرایده‌های خلاقانه پیمان و مهراب قاسم‌خانی، ارژنگ امیرفضلی، داوود اسدی، خشایار الوند، امیر مهدی ژوله و … بوده است.

چرا واژه «ایران» در شاهنامه فردوسی ۱۴۰۰ بار تکرار شده؟!

در جای‌جای شاهنامه کلمه‌ی «ایران» و اشاره به جغرافیای میهن بزرگ ایران، به‌مراتب تکرار شده است. شاید هیچ کتاب ادبیاتی که در ظاهر با ادبیات پیوند دارد، این‌چنین پر از درس و عبرت، اندیشه و فلسفه و فضیلت در سراسر جهان یافت نشود که مانند شاهنامه در گستره‌ی ملی مردم یک سرزمین با فرهنگ ملی خود پیوند یابد و برای همه دوران‌ها به یادگار بماند و درس‌آموز بشود.

وزیر ارشاد: اجازه اکران فیلم قبل از مجوز را نمی‌دهم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از همان ابتدا محکم ایستادم و گفتم اجازه نمایش عمومی و ارسال فیلم به جشنواره‌های خارجی را قبل از اخذ مجوز پخش نمی‌دهیم؛ البته قبلا برخی این کار را می‌کردند و حتی از کارشان تمجید هم می‌شد.

شب غافل‌گیرکننده بفتا

جوایز آکادمی فیلم بریتانیا که به اختصار «جایزه بفتا» نامیده می‌شود، هرساله به بهترین فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی در بریتانیا اهدا می‌شود. امسال اما سریال «تاج» دست خالی جایزه بفتای ۲۰۲۴ را ترک کرد و همچنین سریال «وراثت» نیز موفقیت چندانی نداشت.

سریال کره‌ای «دونده دوست‌داشتنی»؛ ترکیب جذاب کِی‌پاپ و سفر در زمان!

تا امروز ده قسمت از سریال «دونده دوست داشتنی» پخش شده و در همین چند هفته این سریال توانسته علاوه بر جذب مخاطبان کره‌ای، در کشور‌هایی مثل اندونزی و مالزی و سنگاپور به پربیننده‌ترین سریال ماه تبدیل شود. در واقع می‌شود گفت بعد از «ملکۀ اشک‌ها» این بهترین سریال کره‌ای این روزهاست.

حیات ۱۰۰۰ ساله فردوسی

بسیاری از پژوهش‌گران تاریخ و ادبیات ایران، فردوسی را ناجی زبان فارسی، احیاگر اساطیر ایرانی و همچنین بازنمایان‌گر شکوه و جلال ایران باستان می‌دانند. او از مهم‌ترین ستون‌های حماسه‌نویسی و قصه‌پردازی جهان است که شانه‌به‌شانه هومر، ویرژیل و ... و بلکه بالاتر از آنان قرار می‌گیرد و شاهنامه‌اش شاید مهم‌ترین اثر تاریخی، حماسی و داستانی جهان باشد.  خبر بد آنکه به‌رغم این‌ها هنوز اطلاعات درست و دقیقی درباره زندگی او وجود ندارد.

حافظ شيرين‌سخن دوش به گرمابه شد!

«حافظا، دوش به گرمابه شدم، دوش گرفتم.»؛ گروهی معتقدند این شعر بسیار عارفانه باید کار خود حافظ باشد، گروهی منکر اصالت آن هستند و می‌گویند از این شعر‌های ارتکابی درپیتی است، به دلیل اینکه در هیچ یک از دواوین قدیم و جدید دیده نشده. البته اینکه دلیل نشد، می‌تواند سینه به سینه نقل شده باشد!

پست عجیب همایون شجریان

همایون شجریان با انتشار پستی به شایعات واکنش نشان داد که به نظر می‌رسد مضمون این پست جدایی دو هنرمند از یکدیگر باشد. شجریان در این پست نوشت: «نه خیانتی در کار بود نه سقط بچه‌ای، خسته شد صبر ما، اما رفاقت تا ابد پابرجاست.»

چرا غلامحسین بنان در بچگی به «غلام بادمجان» معروف بود؟

بنان در میان خوراکی‌ها عاشق بادمجان است. در بچگی هم مثل حالا آن‌قدر به بادمجان علاقه داشت که مادرش اسم او را «غلام بادمجان» گذاشته بود و هر سال مقداری بادمجان خشک می‌کرد تا در زمستان هم برای پسر عزیز دردانه‌اش خورش بادمجان بپزد.

آثار پرویز مشکاتیان

قطعات پرویز مشکاتیان به چند الگوی ساختاری تقسیم می‌شوند که عبارتند از: پیش درآمد، چهارمضراب، ضربی، چند مضراب، مضراب پرانی، رنگ، تصنیف، ترانه و آثار تنظیم شدۀ تلفیقی برای گروه بزرگ ساز‌های ایرانی و جهانی.

(تصاویر) عکس‌های یادگاری «جومونگ» با گروه آریان

در تابستان سال ۱۳۸۸ و پس از اینکه پخش سریال «افسانۀ جومونگ» در ایران با استقبال فوق‌العادۀ مخاطبان رو به رو شده بود، سونگ ایل گوک بازیگر نقش اصلی این سریال به دعوت یکی از شرکت‌های کره‌ای تولید لوازم خانگی به تهران آمد.