آرشیو
فیلتر تاریخ
از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
1 صفحه

دندان شیری کی می‌افتد؟

زمانی که دندان‌های شیری توسط دندان‌های زیر خود تحت فشار قرار بگیرند، آماده افتادن می‌شوند، اما ترتیب افتادن دندان شیری کودکان به چه صورت است؟

علت کمبود برخی دارو‌ها در داروخانه‌ها

دکتر محمدحسین متولی رئیس اداره پایش زنجیره تامین داروی سازمان غذا و دارو درباره میزان دسترسی بیماران به انواع دارو‌ها اظهار کرد: به طور کلی دسترسی به دارو سطوح مختلفی دارد و ممکن است بیماران در مورد این موضوع اطلاعات کافی نداشته باشند. به عنوان مثال، داروی IVIG یک داروی بیمارستانی بوده و تنها باید در بیمارستان مصرف شود، بنابراین به‌منظور مدیریت مناسب‌تر، وجود این داروی حیاتی و گران‌قیمت در داروخانه‌های شهری توجیهی ندارد.

چطور با اعتماد به نفس صحبت کنیم؟

دو خواننده را در حال اجرا روی صحنه تصور کنید. آوازخوانی عملی شجاعانه محسوب می‌شود، بنابراین احتمالاً به طور خودکار حدس می‌زنید که هر دوی آن‌ها روی صحنه با اعتماد به نفس به نظر می‌رسند، درست است؟اما همیشه اینگونه نیست.

این علائم را در فصل بهار جدی بگیرید

عضو هیات علمی گروه آلرژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با شروع فصل بهار عده‌ای از افراد با بیماری‌های آلرژی فصلی، مواجه میشوند که نشانه‌های آن به صورت مشکلات تنفسی فوقانی، همراه با آبریزش بینی و چشم، عطسه بروز کرده و در صورت تداوم، خارش گوش و چشم نیز اتفاق می‌افتد.

یک درمان جدید برای رویش مجدد موی بیماران خودایمنی

پژوهشگران دانشگاه «ام‌آی‌تی» (MIT)، «بیمارستان بریگام و زنان» (BWH) و «دانشکده پزشکی هاروارد» (HMS) یک درمان جدید بالقوه را برای اختلال خودایمنی موسوم به «طاسی منطقه‌ای» (Alopecia areata) ارائه داده‌اند که به ریزش مو منجر می‌شود و افراد را در هر سنی از جمله سنین کودکی تحت تاثیر قرار می‌دهد.

معرفی چهار غذای برتر برای لاغری

چاقی از عوارض و بیماری‌هایی است که به دلیل کم تحرکی و پیروی از رژیم غذایی ناسالم و پرچرب بسیاری را در جوامع مدرن امروزی گرفتار خود کرده است. اما پادزهر اصلی این بیماری علاوه بر ورزش، پیروی از یک رژیم غذایی سالم است.

این نشانه‌ها در قوطی‌های کنسرو را جدی بگیرید

تغییر شکل قوطی کنسرو می‌تواند به اشکال مختلف باشد؛ به طوری که اگر قسمتی متورم و فشرده شود طرف دیگر برجسته شود و یا جداره قوطی در اثر حمل و نقل و دیگر موارد، ضربه دیده باشد، اما چنانچه طرفین و یا تنها یک طرف قوطی متورم شده باشد و علت آن هم ضربه خوردن نباشد؛ ممکن است سلامت آن ایرادی وجود داشته باشد.

معجزه شنبلیله برای درمان دیابت

در طی ۱۰ الی ۲۰ سال گذشته تحقیقات آزمایشگاهی و همچنین بالینی متعددی روی گیاهان دارویی مورد استفاده در درمان دیابت انجام گرفت که در تعدادی از آن‌ها اثرات قابل ملاحظه‌ای در کاهش گلوکز خون بیماران دیابتی مشاهده شد.

تقویت ۷ عضو بدن با بوییدن گل محمدی!

واژه "ملکه گل‌ها" شایسته گل‌های لطیف، خوش عطر گل سرخ یا گل محمدی یا گل گلاب است که زیبایی اردیبهشت ماه را صدچندان می‌کند؛ این گل زیبا که در اریبهشت می‌روید، در طب سنتی خواص بی نظیری دارد.