آرشیو
فیلتر تاریخ
از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
1 صفحه

وزیر ارشاد: اگر فرهنگ اسلامی نبود، ما خبری از فردوسی و نظامی نداشتیم

«اگر اسلام و فرهنگ اسلامی نبود ما خبری از فردوسی و بزرگان حوزه ایرانی خودمان نداشتیم. گویی اینکه امروز نسبت به گذشته قبل از اسلام خودمان بسیار اطلاعات‌مان کم است. بخش مهمی از آن به ما منتقل نشده منشأ این فرهنگ در دین اسلام است که فضای فرهنگی را برای رشد و درخشش دانشمندان بزرگ فراهم کرد.»

دزدان سرگردنه در مصادر قدرت قرار گرفته‌اند و مافیای خودرو، دارو و دلار را به جان مردم انداخته اند

«دیگر چه می‌خواهند بر سر این انقلاب بیاورند. حجاب را به قربانگاه مصلحت اندیشی خود برده اند، مافیا‌های خودرو و مسکن و دارو و دلار و طلا را به جان مردم انداخته اند، دزدان سرگردنه زیادی را در مصادر قدرت قرار داده اند، قدرت خرید مردم را به صفر رسانده اند.»

هشدار جدی درباره تقسیم سیستان و بلوچستان

«هر تلاشی در راستای کمرنگ کردن نام زیبای بلوچستان خطایی نابخشودنی است؛ زاهدان و سراوان و خاش و ایرانشهر و چابهار همگی جزئی لاینفک از نام نامی بلوچستان هستند. اجازه دهید این طرح و اساسنامه سواحل مکران با کار کارشناسی و وقت مکفی بررسی شود نه اینگونه با سراسیمه و شتاب‌زده.»

عذرخواهی نماینده قم در نطق خداحافظی‌

«لازم است به خاطر قصور‌ها و تقصیر‌ها از خداوند متعال طلب بخشش و از، ولی نعمتمان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علی‌ها درخواست کرامت و از مردم بزرگ و شریف استان قم طلب حلالیت داشته و عذرخواهی کنم.»

وزیر سابق کشاورزی به سه سال حبس محکوم شد

«در مقوله دانه‌درشت‌ها که مورد تاکید شما دانشجویان است، ما برخورد بدون اغماض و منطبق با مرّ قانون داشته‌ایم؛ در همین قضیه وزیر سابقی که اشاره کردید بررسی‌ها و محاکمات انجام گرفت و نامبرده (ساداتی نژاد) به سه سال حبس محکوم گردید.»

علی مطهری: عجیب است که وظایف روحانی دلیل ردصلاحیتش شده

«نامه جناب آقای حسن روحانی، رئیس جمهور سابق خطاب به ملت ایران در پاسخ به دلایل عدم احراز صلاحیت وی برای مجلس خبرگان رهبری که از سوی دبیر شورای نگهبان اعلام شده است یک سند تاریخی است که علاوه بر دفاع از جایگاه نهاد ریاست جمهوری، ریشه بسیاری از نابسامانی‌های امروز جامعه ما و طبعا راه حل آنها را آشکار می‌سازد. »

کنعانی: دولت فرانسه حقی برای ورود به تصمیمات قضایی جمهوری اسلامی ایران ندارد

«در حالیکه دولت فرانسه در موضوعات حقوق بشری که نمونه واضح آن انفعال در موضوع نسل‌کُشی غزه است، دارای رویکرد دوگانه بوده و از سوی دیگر مأمن تروریست‌های بدنام ضدایرانی است، حقی برای ورود به تصمیمات قضایی جمهوری اسلامی ایران ندارد.»

توضیحات اژه‌ای درباره چای دبش؛ تفهیم اتهام ۴۵ نفر از جمله وزیر

«پرونده چای دبش به مبلغ سه میلیارد دلار و ۴۰۰ میلیونی عدد ریال است و نمی‌توان نسبت به آن بی تفاوت بود؛ و تاکنون ۴۵ نفر در رابطه با چای دبش تفهیم اتهام شدند. دو وزیر سابق، معاون وزیر و سرپرست برخی نهاد‌ها احضار شده، تحقیق صورت گرفته و تفهیم اتهام شدند، همچنین ده‌ها و صد‌ها استعلام و بررسی انجام شده است و تحقیقات مفصلی در این خصوص شده، اتهام جدیدی کشف شد.»

درباره صادق زیباکلام و سوال معروف «چرا شما را نمی‌گیرند؟»

«این سؤال که چرا زیباکلام بازداشت نمی‌شود، یک مبنا و زمینه‌ای داشت. در درجه اول نفس طرح این سؤال، به این معنا بود که «اصل بر گرفتن است» و تعجب‌آور این است که کسی زندان نرود. در سال‌های اخیر بازداشت‌نشدن زیباکلام به خاطر مواضعی که داشت، برای دو دسته همیشه سؤال بود؛ دسته اول براندازان بودند و دسته دوم افراطی‌های جریان راست.»

سعید حجاریان: اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!

«طی سالیان گذشته، مجموعه‌ای از تلاش‌ها رخ داد و کمک کرد تا اصلاح‌طلبان درکی نسبتاً روشن از وضع موجود یا به تعبیری «منطق موقعیت» به‌دست بیاورند. این تلاش‌های سه وجهی شامل ۱) فعالیت مستمر و هدفمند حزبی- جبهه‌ای، ۲) کوشش‌های محققانه، و ۳) حضور مؤثر در نظام اداری کشور بوده است که امروزه هر سه وجه محل تأمل‌اند.»

رشیدی کوچی: ۸درصد از ۹۲ درصد بزرگتر شده!

«نگاهم بر این است که طرح صیانت در روز آخر مطرح نخواهد شد و تنها در دستور کار قرار گرفت. یک عده در کشور به این نتیجه رسیدند که هر چقدر مردم ناراضی‌تر باشند، کمتر پای صندوق می‌آیند و این امر به نفع آن‌ها است.»

انتقاد از بازداشت زیباکلام؛ بخاطر دعوا‌های سر ریاست مجلس است

«من به شخصه خیلی از حرف‌های او را قبول نداشته و به آنان نقد دارم، اما دلیل نمی‌شود که او را در روز نمایشگاه کتاب بازداشت و زندانی کنند. این نشان می‌دهند که آزادی‌های اجتماعی و جمهوریت در خطر است و باید یک فکر اساسی برای آن شود. من پیش‌بینی می‌کنم که درپی دعوا‌های اصولگرایان برای کسب کرسی ریاست مجلس می‌خواهند حواس‌ها را پرت کنند، اما آنقدر مشکلات زیاد است که با این مسائل پاک نخواهد شد.»

پیش‌بینی خبرگزاری وابسته به سپاه از پیروزی قالیباف

با پیگیری‌های بیشتر از منتخبین مجلس آینده مشخص شده است که اکثر نمایندگان، موافق ریاست محمدباقر قالیباف هستند. یکی از این منتخبین گفت که ۱۲۰ نفر از نمایندگان که تاکنون حضور خود در فراکسیون اکثریت را قطعی کرده‌اند با ریاست آقای قالیباف موافق‌اند.

تحقیق از حقوق‌های نجومی، بلاتکلیف ماند

«گزارش هیات تحقیق و تفحص از حقوق‌های نامتعارف و نجومی آماده شده است منتها جلسات کمیسیون برنامه برای ارجاع این گزارش از لحاظ تعداد اکثریت اعضا به رسمیت نرسید و این گزارش بلاتکلیف ماند لذا قرار شد از اعضای کمیسیون برای اعلام موافقت امضا گرفته شود که این امضا‌ها موجود است.»

تحریم‌های ضدایرانی استرالیا

پنی وونگ وزیر خارجه استرالیا امروز سه‌شنبه با اشاره به اینکه ۵ شخص و ۳ نهاد ایرانی تحریم شده‌اند، نام محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست افراد تحریم شده اعلام کرد.

معمای برکناری یا استعفای سیدمحمد حسینی

رئیس‌جمهور در حالی از پایان دوره مسئولیت حسینی در معاونت پارلمانی سخن گفت که تغییر این معاونت با آغاز مجلس جدید قابل تامل است. بسیاری از گفتار رئیسی چنین برداشت کردند که حسینی برکنار شده است، اما از سوی دیگر برخی به استعفای او تاکید دارند و حتی متنی به‌عنوان استعفا منتشر شد.

آواربرداری اقتصادی بعد از دولت رئیسی کار حضرت فیل است!

«اطلاعات دروغ چیزی جز بدنامی برای دولت رئیسی باقی نخواهد گذاشت. بعد از دولت ایشان، یک آوار بزرگ اقتصادی بر سر کشور وارد خواهد شد که آن آواربرداری بعد از آقای رئیسی، کار حضرت فیل خواهد بود. دولت سیزدهم از زمان هوخشتره تا امروز ضعیف‌ترین دولت تاریخ ایران است.»

واکنش تهدیدآمیز آمریکا به امضای قرارداد ایران و هند

ایالات متحده تحریم‌های گسترده‌ای را علیه ایران اعمال کرده است و کشور‌های متحد ایران را هم به اقدامات تلافی‌جویانه تهدید می‌کند. با این وجود، هند با نگاهی به تجارت با منطقه آسیای میانه، روز دوشنبه قراردادی را با ایران امضا کرد.

کیهان: مقبولیت روحانی زیر ۶درصد است

«آقای روحانی به میزان آرای خود در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۶ استناد می‌کند، اما نمی‌گوید که طبق نظرسنجی‌های دولتی در چند سال پایانی دولت وی، مقبولیت او به زیر شش درصد رسیده بود و حتی برخی حامیان سیاسی‌اش هم به خاطر کارنامه فاجعه بار دولت «برجام و دیگر هیچ»، از او برائت می‌جستند.»