bato-adv
کد خبر: ۷۲۴۸۱۹

قوانین استرداد بلیط تهران به استانبول ایرلاین خارجی

قوانین استرداد بلیط تهران به استانبول ایرلاین خارجی
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۳

اگر اهل سفر هر چند وقت یک بار باشید، حتما می‌دانید همیشه احتمال کنسل شدن برنامه‌ها و در نتیجه به هم خوردن سفر وجود دارد. در صورتی که بلیط هواپیما تهیه کرده باشید، باید قوانین استرداد را به خوبی بدانید. متاسفانه کاربران زیادی از این موضوع ناآگاه هستند و نمی‌توانند حق خود را از شرکت‌های هواپیمایی بگیرند. قوانین استرداد به مسافران کمک می‌کند بخشی از هزینه‌هایی که برای بلیط پرداخت کرده بودند را مسترد کنند. برای دانستن نکات پیرامون آن و همچنین پرواز ترکیش تهران به استانبول امروز، این مطلب را از دست ندهید.

قوانین استرداد بلیط هواپیمای خارجی

به طور کلی مهم‌ترین قوانین استرداد بلیط هواپیمایی عبارت هستند از:

  • اگر بلیط سفر خود را از آژانس‌های هواپیمایی تهیه کرده باشید، برای کنسل کردنش از قبل باید با همان آژانس تماس بگیرید.
  • پشتیبانی اینترنتی یا تلفنی این شرکت‌ها معمولا در هر ساعتی از شبانه‌روز پاسخگوی نیازها و درخواست‌های شما هستند تا بتوانید بلیطتان را کنسل کنید.
  • تفاوتی ندارد بلیط خود را اینترنتی تهیه کرده باشید یا حضوری؛ در هر صورت امکان استرداد آن برایتان فراهم شده است. همان طور که گفته شد، این کار از راه تماس با شماره‌های این شرکت یا به صورت اینترنتی امکان دارد.
  • اغلب مواقع مبلغی از هزینه خرید بلیط به عنوان جریمه به شما داده نمی‌شود و شرکت‌ها باقی مبلغ را در اختیارتان قرار می‌دهند.

قوانین استرداد بلیط تهران به استانبول ایرلاین خارجی

این قوانین به طور کلی در بسیاری از آژانس‌های هواپیمایی یکسان بوده و برای کنسل کردن بلیط، بخشی از آن به عنوان جریمه در نظر گرفته می‌شود. درصد این جریمه بسته به سازوکارها و سیاست‌های هر آژانس هواپیمایی متفاوت است. همچنین برای مطالعه قوانین استرداد باید به نوع بلیط توجه داشت. مثلا شرایط برای انجام آن روی بلیط پروازهای سیستمی درج شده است که مسافر باید بخشی را بابت جریمه و کارمزد در اختیار این شرکت‌ها قرار دهد. باقیمانده مبلغ نیز بعد از ۱ تا ۳ روز کاری به حساب شخص واریز خواهد شد. در سوی دیگر برخی بلیط‌های چارتری غیر قابل استرداد هستند و نباید روی پس گرفتن مبلغ آن‌ها حساب کرد.

مبلغ استرداد در چه شرایطی پس داده می‌شود؟

برای این که بتوانید بلیط هواپیمای تهران به استانبول خود را کنسل کنید، ملزم به رعایت این نکات و توجه به بعضی پیش نیازها هستید:

  • بلیط خریداری شده نباید از نوع چارتری باشد.
  • زمان تعیین شده برای کنسل کردن بلیط باید از طرف ایرلاین رعایت گردد. آن‌ها معمولا بازه‌‎ای را پیش از سفر مشخص می‌کنند تا مسافران زمان لازم را بدانند.
  • مبلغ پرداختی تنها به حسابی واریز می‌شود که خرید بلیط با آن‌ها انجام شده بود. بنابراین در وارد کردن شماره کارت خود نهایت دقت را به خرج دهید.
  • میزان خسارت برای کنسل کردن بلیط استانبول به کلاس پروازی هم بستگی دارد. طبیعتا اگر پروازهای با کلاس بالا را تدارک دیده باشید، باید هزینه بیشتری هم برای کنسلی آن بدهید.
  • پیش‌تر هم به این موضوع اشاره شد هر شرکت هواپیمایی روش خاصی را برای محاسبه رقم کنسلی در نظر دارد.

نکاتی که باید در مورد جریمه کنسلی بدانید

یکی از راه‌ها برای کنسل کردن بلیط، مراجعه به سامانه استرداد بلیط‌ها است. این سامانه در هر ساعتی از شبانه‌‎روز فعال است و بد نیست آن را در اولویت قرار دهید. در صورتی که بلیط هواپیما را از آژانس مسافرتی خاصی خریداری می‌کنید، کنسل کردن و استرداد نیز باید با همان آژانس انجام شود. برخی سایت‌های فروش آنلاین بلیط مانند علی بابا نیز این خدمت را به کاربران ارائه کرده‌اند. برای استرداد از این طریق، باید وارد حساب کاربری خود در این سایت‌ها شده و درخواست کنسل کردن بلیط را به ثبت برسانید. در آخر بعد از کسر هزینه جریمه، باقیمانده مبلغ به حساب بانکی‌تان واریز خواهد شد. البته این سایت‌ها با شرکت‌های هواپیمایی گوناگون قرارداد داشته و باید به نام آن‌ها نیز توجه کنید.

سخن پایانی تهیه بلیط پرواز ترکیش تهران به استانبول امروز

این مطلب به قوانین استرداد بلیط تهران به استانبول ارتباط داشت که امیدواریم استفاده لازم را از آن برده باشید. متاسفانه به هم خوردن برنامه‌های سفر را باید بخشی از زندگی دانست که افراد شاید حداقل یک بار با آن مواجه شوند. پس دانستن این نکات به آن‌ها برای پس گرفتن مبالغ کمک زیادی می‌کند. در غیر این صورت آن‌ها باید قید پول خود را که اتفاقا مبلغ زیادی هم هست، بزنند.

منابع زیادی برای تهیه بلیط پرواز ترکیش تهران به استانبول امروز وجود دارد که می‌توان خریدی کاملا آنلاین انجام داد. احتمالا با نام ترکیش ایرلاین آشنایی داشته باشید که سفری مطمئن را برای مردم رقم می‌زند. علی بابا به عنوان یکی از منابع ایمن برای این خرید شناخته می‌شود که روزانه مقادیر زیادی از بلیط‌ها به مقصد استانبول را به فروش می‌رساند. اگر شما نیز برای سفر به این شهر برنامه ریخته‌اید، بد نیست به بخش بلیط‌ها در علی بابا مراجعه کرده و جزئیات بیشتر به همراه قیمت‌ها را مشاهده کنید. در نهایت امکان تهیه در سریع‌ترین زمان ممکن برایتان وجود خواهد داشت.

 

مجله خواندنی ها
مجله فرارو